همایش بین‌المللی کتابت قرآن کریم بر روند پژوهشی هنر خوشنویسی تأثیرگذار است/ نیازمند استمرار تعامل هنرمندان بین‌المللی کتابت هستیم

علیرضا هاشمی‌نژاد هنرمند برجسته خوشنویس برگزاری همایش بین‌المللی پیشینه و ابعاد نظری کتابت قرآن کریم را عامل مهمی در انتقال تجربیات و رشد هنر خوشنویسی و کتابت دانست.

سرویس تجسمی هنرآنلاین: علیرضا هاشمی‌نژاد، هنرمند خوشنویس، برگزاری “همایش بین‌المللی پیشینه و ابعاد نظری کتابت قرآن کریم” را امری مهم در راستای رشد و توسعه ابعاد پژوهشی خوشنویس و کتابت دانست و در این باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: به طور حتم برگزاری همایش‌های از جنس کتابت قرآن کریم به ابعاد پژوهشی و نظری خوشنویسی کمک شایانی می‌کند.

او افزود: با توجه به اینکه ما چندان بر روی ابعاد نظری و پژوهشی حوزه خوشنویسی و کتابت کار نکرده‌ایم، به طور حتم این همایش می‌تواند، به درک ابعاد زیبایی شناسی، نظری و عملی این هنر، کمک شایانی کند.

این هنرمند تصریح کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی علاوه بر ایجاد فضایی در راستای انتقال تجربیات و تعامل بیشتر هنرمندان، امکان شناخت بیشتر و دقیق‌تر ابعاد این هنر را فراهم می‌کند.

هاشمی‌نژاد بازخورد این همایش را گسترده خواند و ادامه داد: حضور اساتید ترکیه و چهره‌های شاخص عرصه خوشنویسی، باعث شد که بازخوردهای بسیار خوبی را از این همایش دریافت کنیم. کما اینکه من نیز در هر دو سخنرانی خود اظهارنظرهای قابل توجه و جالبی را از این اساتید دریافت کردم که بسیار خوب بود.

او، افزایش میزان تعاملات هنرمندانه در راستای رشد هنر کتابت را ضروری خواند و گفت: به نظر من افزایش میزان تعاملات هنرمندان عرصه کتابت یک نیاز تخصصی است زیرا در این عرصه هنرمندان می‌توانند علاوه بر درک سیر تحول و منابع، شناخت بهتری نیز از روند کنونی این هنر به دست آورند.

این هنرمند خوشنویس خاطرنشان کرد: برگزاری گفت‌وگوهای تخصصی در قالب همایش بین‌المللی پیشینه و ابعاد نظری کتابت قرآن کریم قدم مؤثری است که نیاز به استمرار دارد بنابراین فکر می‌کنم اگر بتوانیم این اقدام را در ادامه، به میزبانی کشور ترکیه داشته باشیم و هنرمندان خوشنویس ایرانی نیز بتوانند از فضای آن کشور و کارهای هنری انجام شده، دیدن کنند، بسیار مفید خواهد بود.

هاشمی نژاد ادامه داد: من در این همایش درباره ویژگی‌های ساختاری خط نسخ در قرن نهم ایران و مقایسه تطبیقی سه شیوه یاقوتی، عثمانی و ایرانی در خط نسخ سخنرانی کردم که بازخورد بسیار خوب و جالبی به دنبال داشت.

بر اساس این گزارش، همایش بین‌المللی پیشینه و ابعاد نظری کتابت قرآن کریم، با حمایت مدرسه اسلامی هنر از 22 الی 24 فروردین‌ماه در حسنیه الزهرا تهران برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + سیزده =