بسته نخل
نخلها تنها درختانی هستند که بسیار شبیه انساناند؛ از قامت و طول عمر و جنسیت گرفته تا آنجا که سرش برود، خشک شده و برای همیشه میمیرد. این همانندی سبب شده نزد مردمان از ارزش و احترام ویژهای برخوردار باشد. دیدیم وقتی صحبت از فیلمنامه و نوشتن قصهٔ زندگی انسانهاست، چه گیاهی زیباتر از نخل […]
بسته قاصدک
قاصدک که بر بال باد مینشیند و پرواز میکند، آرزویی بر دوش دارد و خبری آورده است؛ خبر از کودکی که تخیلی بیپروا دارد و آرزوهایی ورای مرز و منطق. و چه چیز میتواند بهتر از انیمیشن تخیلات کودکانه را تصور و تجسم بخشد و قاصدکی باشد که خبرهای جهانهای محال و لامحال را برایش […]
بسته ریحان
کودکان به لطافت و شادابی و آسیبپذیری شاخهٔ ظریف ریحاناند و ما باغبانِ دلنگران؛ که میخواهیم حافظ طراوت و سبزی آنان باشیم. و چه کسی بینیاز از راهنمایی است در مسیر تربیت. دورهٔ کودک و کتاب راه و بیراه را گوشزد میکند.
بسته افرا
افرا درختی است چشمنواز و بخشنده که در بیشتر خاکها و شرایط آبوهوایی قد میکشد و سبز میشود؛ از همین رو نماد قدرت و استقامت است. از چوب تا ریشه و شیرهٔ آن به کارِ رونقی میآید. فتوشاپ نیز از حیث گستردگی کاربرد و میزان کارایی چون افراست؛ خلاقیت را پر و بال میدهد و […]
بسته پبچک
پیچک گیاهی سبز و رونده است با ساقههای نرم و منعطف که به دور هر چه بپیچد، آن را زیباتر و جذابتر میکند. شاید از همین روست که نماد تولد دوباره است و در افسانههای یونان، نشان تکامل و تحول. کتاب هم دو تولد دارد؛ یکی آن هنگام که به تحریر درمیآید و دیگری زمانی […]
بسته آفتابگردان
عکاسی نقش کردن است با نور؛ ایجاد و ثبت تصویر است در حضور نور. گویی صفحهٔ لنز، صورت پهن آفتابگردانی است در پی خورشید. همچنان که آفتابگردان در هر جای جهان میروید، در همه جا لحظاتی هست محتاج ثبتشدن؛ و کاش همواره عکاس کاربلدی باشد.
بسته زعفران
ایدههای داستانی، بذر زعفراناند در ذهن نویسنده. بذر را که میکاری، فرآیند رشد آغاز میشود؛ ساقه بالا میآید و غنچه میزند. اما همچنان که برداشت زعفران بسیار سخت است و از قدیم تا امروز، تنها راه، جمعآوری با دست بوده و بعد خشک کردن، تا رسیدن به زعفرانی که از جهت طعم، بو و رنگ […]
ایلاستریتور
ایلاستریتور چیست؟ ایلاستریتور به معنی تصویرگر، یک نرمافزار گرافیک بُرداری است که شرکت ادوبی ارائه کرده است و برای طراحی، تصویرسازی و ساخت کارهای هنری به کار میرود. ساختار قوی و امکانات متنوع این نرمافزار، آن را تبدیل به قویترین نرمافزار گرافیک بُرداری کرده است و امروز سهم عمدهای از بازار گرافیک بُرداری را از […]
کارگردانی مقدماتی
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2021/02/avc_shoeibi3.mp4?_=1 کارگردانی مقدماتی مدرس بهروز شعیبی کسانی که سینما را می شناسند و کسانی که سینما را دوست دارند می دانند که کارگردانی غیر از شکل و پوسته بیرونی که قالب نمایشی آن یک فیلم است قاعدتا بحث تخصصی سینما یک صنعت است و یادگیری کارگردانی سینما از واجبات است برای کسانی که قرار است […]
کارگردانی پیشرفته
کارگردانی پیشرفته مدرس بهروز شعیبی کسانی که سینما را می شناسند و کسانی که سینما را دوست دارند می دانند که کارگردانی غیر از شکل و پوسته بیرونی که قالب نمایشی آن یک فیلم است قاعدتا بحث تخصصی سینما یک صنعت است و یادگیری کارگردانی سینما از واجبات است برای کسانی که قرار است پشت […]
کارگردانی مقدماتی
کارگردانی مقدماتی مدرس همایون اسعدیان حرفه سینما از آن شغلهای وسوسه برانگیز است. در همه جای دنیا کارگردانی پیدا میشود که به یکباره استعداد بازیگری یک پیرمرد یا یک جوان را کشف کند و اسمش با بازی در یک فیلم یا سریال یک شبه سر زبانها بیفتد. میشود گفت این غافلگیری در ذات حرفهی سینما […]
کارگردانی پیشرفته
کارگردانی پیشرفته کسانی که سینما را میشناسند و کسانی که سینما را دوست دارند، میدانند که کارگردانی غیر از شکل و پوسته بیرونی -که قالب نمایشی آن یک فیلم است- یک صنعت است. یادگیری کارگردانی سینما برای کسانی که قرار است پشت دوربین بایستند، از واجبات است. کارگردان کسی است که بیشترین مسئولیت را در […]
دیدن و فرم (دورۀ اول: فیلم خوشههای خشم)
بلوط ریشه در کوههای این سرزمین دارد و میراث یک فرهنگ است. مردم کوهستان با آن زیستهاند و از آن تغذیه کردهاند. روزگار سرد و سخت زیادی از سرگذارنده اما همچنان پابرجاست. هویتی اگر بخواهد شکل بگیرد با همین سرد و سختها و نقد و نیشهاست. سینما اگر بخواهد جان بگیرد باید نقد شود. دیدن […]
دیدن و فرم (دورۀ دوم: درۀ من چه سرسبز بود)
کلاسی درباره دیدن و فرم؛ یعنی اول دیدن و بعد بحث فرم را یاد بگیریم. بعد از این دو بحث به مقوله تحلیل می رسیم. قصد داریم فرم برای هنرجویان ملموس شود و حجاب های دیدنشان کنار برود تا بتوانند فرم ببینند؛ وقتی بتوانند فرم ببینند یعنی توانسته اند هنر ببینند. با مصداق ها، سکانس […]
دیدن و فرم (دورۀ سوم: ریش قرمز و شمال از شمال غربی)
بلوط ریشه در کوههای این سرزمین دارد و میراث یک فرهنگ است. مردم کوهستان با آن زیستهاند و از آن تغذیه کردهاند. روزگار سرد و سخت زیادی از سرگذارنده اما همچنان پابرجاست. هویتی اگر بخواهد شکل بگیرد با همین سرد و سختها و نقد و نیشهاست. سینما اگر بخواهد جان بگیرد باید نقد شود. دیدن […]
دیدن و فرم (دورۀ چهارم: سریر خون، راشومون، درسو اوزالا و زیستن)
دیدن و فرم – بررسی فیلم راشومون در این کارگاه با مسعود فراستی یک فیلم را نما به نما بررسی میکنیم. در یک گفتگوی سینمایی و مشارکت جمعی تحلیل و ایده نظرمان را میگوییم و درست «دیدن» را یاد میگیریم و رابطهاش را با «فرم» شفافتر درک میکنیم. از احساس فراتر رفته و حس یک […]
فیلم و روانشناسی (دورۀ نخست)
فیلم و روانشناسی (دورۀ نخست) مدرس مصطفی سلیمانی https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/1614/77/avc_soleimani.mp4?_=1 کارگاه تحلیل فیلم با رویکرد روانشناسی، بسیاری از روانشناسان معتقدند که همگیِ ما قادر خواهیم بود که بسیاری از مشکلاتی را که با آنها دست و پنجه نرم میکنیم، با کمک فیلمها، در زمان نسبتاً کوتاهی حل و فصل کنیم و با ترمیم روان آسیبدیدهمان، به […]
فیلم و روانشناسی (دورۀ دوم)
فیلم و روانشناسی (دورۀ دوم) مدرس مصطفی سلیمانی بسیاری از روانشناسان معتقدند که همگیِ ما قادر خواهیم بود که بسیاری از مشکلاتی را که با آنها دست و پنجه نرم میکنیم، با کمک فیلمها، در زمان نسبتاً کوتاهی حل و فصل کنیم و با ترمیم روان آسیبدیدهمان، به شیوههای بهتری برای زندگی کردن دست پیدا […]
فیلم و روانشناسی (دورۀ سوم)
فیلم و روانشناسی (دورۀ سوم) مدرس مصطفی سلیمانی یکی از ویژگیهای سلامت روان این است که ما بتوانیم از تجربه دیگران درس بگیریم و کسانی که از این توانایی برخوردارند اغلب سلامت روانی بیشتری هم دارند. دیدن فیلم به ما این امکان را میدهد که حتی کارهای خطرناکی را که در دنیای واقعی نمیتوانیم و […]
بسته زیتون
بسته زیتون بسته آموزشی آفلاین کارگاه کارگردانی بهروز شعیبی گفتمان سینما تحقق بخش صلح جهانی باید باشد و زیتون در تمام دنیا نماد این کلید آرامش است. https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2021/02/avc_shoeibi3.mp4?_=1 کارگردانی مقدماتی مدرس بهروز شعیبی کسانی که سینما را می شناسند و کسانی که سینما را دوست دارند می دانند که کارگردانی غیر از شکل و پوسته […]
بسته سرو
سرو بلند بالاست و آزاده. امید داریم سینمایمان با همین قد و قامت جهانی شود و بلندآوازه و آزاده بماند و ببالد. کارگردانی مقدماتی مدرس همایون اسعدیان حرفه سینما از آن شغلهای وسوسه برانگیز است. در همه جای دنیا کارگردانی پیدا میشود که به یکباره استعداد بازیگری یک پیرمرد یا یک جوان را کشف کند […]
بسته بلوط
بلوط ریشه در کوههای این سرزمین دارد و میراث یک فرهنگ است. مردم کوهستان با آن زیستهاند و از آن تغذیه کردهاند. روزگار سرد و سخت زیادی از سرگذارنده اما همچنان پابرجاست. هویتی اگر بخواهد شکل بگیرد با همین سرد و سختها و نقد و نیشهاست. سینما اگر بخواهد جان بگیرد باید نقد شود. دیدن […]
بسته صنوبر
تحلیل فیلم صنوبرها درختانی جذاب با ریشههای بسیار قوی و مقاوم هستند طوریکه که برای رشد مراقبت کمی میخواهند. ما هم بسته به حالمان نیاز به این مراقبتها داریم. برای بعضی سینما درمانی تجویز میشود. فیلم و روانشناسی (دورۀ نخست) مدرس مصطفی سلیمانی https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/1614/77/avc_soleimani.mp4?_=1 کارگاه تحلیل فیلم با رویکرد روانشناسی، بسیاری از روانشناسان معتقدند که […]
نویسندگی خلاق
نویسندگی خلاق چیست و چرا؟ گاهی دوست داریم ایده، فکر، تجریه و روایت خود را بنویسیم. خاطره یا داستانی که دوست دارد از هزار توی زهدانِ ذهن به دنیای کلمه و واژه بیاید ولی نمیشود. یعنی هر کاری میکنیم بنویسیماش انگار واژهای برای توصیف و نمایشش پیدا نمیکنیم. چند خطی مینویسیم و بعد نمیدانیم چطوری […]
نویسندگی خلاق
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/11/avc_azizi-a.mp4 نویسندگی خلاق به چه کار میآید؟ نویسندگی خلاق از رشتههای نوپای نویسندگی در جهان است و روانی قلمِ حاصل از یادگیری آن، برای فعالیت در شاخههای متعدد نوشتن مانند نامهنگاری، یادداشتنویسی، روزنامهنگاری، تولیدمحتوای سایت و کانال تلگرام و صفحۀ اینستاگرام به کار میآید. در این کارگاه، رویکرد ما داستاننویسی است. تمام تمرینات و تکالیف […]
نویسندگی خلاق
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/1614/77/avc_sarkarpoor.mp4 نویسندگی خلاق نویسندگی خلاق را بیاموزیم تا بتوانیم در هر نوع قالبی بنویسیم: در دوره نویسندگی خلاق هیچ قالب نوشتاری آموزش داده نمیشود. نویسندگی خلاق میتواند پایۀ هر نوع قالبی باشد. مثل داستاننویسی، یادداشتنویسیروایتنویسی و… .پس تنها کار آن، همانطورکه از اسمش پیداست، پرورش خلاقیت است. در این دوره یاد میگیریم چطور حواس پنجگانهمان […]
داستاننویسی مقدماتی
داستاننویس شو! اگر کتابی هست که میخواهی بخوانی ولی هنوز نوشته نشده، دست به کار شو و بنویسش! شاید بپرسید از کجا بدانم استعداد نویسندگی دارم؟ رابرت بنچلی، فیلمنامهنویس امریکایی، بعد از پانزده سال نوشتن و معروف شدن، گفت که تازه فهمیدم هیچ استعدادی در نوشتن ندارم ولی به دلیل شهرتم دیگر نمیتوانستم این کار […]
داستاننویسی مقدماتی
چرا داستان بنویسیم؟ در طول تاریخ بشر، بسیار داستان نوشته شده و بسیار داستان عاشقانه؛ اما هر داستانی و هر عشقی حال و هوای منحصربهفرد خود را دارد. چرا چنین است؟ چون ما انسانها هر یک منحصربهفردیم و تجربۀ ویژۀ خودمان را از زندگی داریم. همه عاشق میشویم اما قصۀ عشقمان و احساسمان نسبت به […]
داستاننویسی پیشرفته
چرا داستان مینویسیم؟ انسانها ذاتاً قصهگو هستند. از آن زمان که آتش را کشف کردند و توانستند اوقاتی در ظلمات شب را کنار هم دور آتش بیدار بمانند، احتمالاً برای هم قصۀ تلاشها و درگیریهای طول روزشان با حیات وحش را پر اغراق و جذاب تعریف میکردهاند. خیلی از آموزهها و تجربیات و پندها در […]
داستاننویسی تکمیلی (دورۀ اول: نامههای یوسا)
نویسندگی نیاز به آموزش دارد؟ «همه قبول دارند که برای موسیقی، نقاشی، طبابت، حتی رانندگی و خیلی چیزهای دیگر باید آموزش دید اما خیال میکنند برای نوشتن نیازی به آموزش نیست و همین که قلمی باشد و کاغذی، کافی است. نتیجه چه میشود؟ رکود فعلی ادبیات داستانی ایران که یکی از مهمترین دلایلش همین باور […]
داستاننویسی تکمیلی (دورۀ دوم: سبکشناسی)
چرا ادبیات؟ هیچ شکوهی را نمیتوان بالاتر از ادبیات جُست. ادبیات دنیای ما را توسعه، و رواداری را در ما پرورش میدهد. کسی که مینویسد نیازی به تراپیست پیدا نمیکند؛ خودِ ادبیات ما را تراپی و درمان میکند. چرا که ما در داستانهایمان از کمبودها، ترسها و حقارتهایمان مینویسیم و همین تخلیه کردن، به زبان […]
رماننویسی
رماننویسی از چه قرار است؟ رمان دارای پیشینهای است که به زعم بسیاری، دوران اوجش سپری شده و اکنون در دوران افول آن هستیم. به زعم برخی دیگر مثل اسماعیل کاداره، نویسندۀ آلبانیایی، هنوز هزار سال از عمر رمان باقی مانده است؛ به این معنا که حالا حالاها انسان به رمان نیاز دارد. رمان گونهای […]
کارگاه تخصصی داستان (دورۀ اول)
در دوره اول کارگاه تخصصی داستان چه میکنیم؟ در این دوره هنرجو سلوکی را آغاز میکند برای خلق یک اثر داستانی، برای خلق جهانی که آن را فهمیده، زیسته و تجربه کرده است؛ با زبانی پیراسته و نثری پاکیزه. قرار است شرکتکنندگان به سمت بازآفرینی دنیایشان در قالب کلمات قدم بردارند. در این کارگاه تکنیکهای […]
کارگاه تخصصی داستان (دورۀ دوم)
در دورۀ دوم کارگاه تخصصی داستان چه میکنیم؟ آنچه در این دوره دنبال میشود آموزش فنون و مهارتهای نوشتن در فضایی خلاق، جذاب و پویا؛ و رسیدن به تجربیاتی شگرف و باارزش در نوشتن است. این دوره در ادامۀ دورۀ اول کارگاه تخصصی داستان است. در دوره دوم کارگاه تخصصی داستان چه خواهد گذشت؟ در […]
داستاننویسی کودک مقدماتی
چرا داستاننویسی کودک یاد بگیریم؟ شنیدن قصه برای بچهها خیلی جالب است چون انتظارآفرینی دارد و آنها میخواهند بدانند بعدش چه میشود. اما برای هر پدر و مادری که قصه میگوید اتفاق افتاده که بچهها از آنها خواستهاند که قصهای را بارها و بارها تعریف کنند. حتی اگر والدین موقع تعریف کردن، به خاطر خستگی، […]
داستاننویسی کودک پیشرفته
در کارگاه داستاننویسی کودک پیشرفته چه خواهد گذشت؟ در این کارگاه اول به سراغ داستاننویسی کودک در حوزۀ مضامین مذهبی میرویم و به این میپردازیم که آیا تمام روایات و اتفاقاتی که در منابع دینی و مذهبی هستند قابلیت تبدیل به داستان کودک را دارند؟ چطور باید فهمید که چه مضمون و روایتی را به […]
داستاننویسی نوجوان مقدماتی
داستاننویسی برای نوجوان چه فرقی با داستان بزرگسال دارد؟ کتابهایی که در دوران نوجوانی میخوانیم شاید اولین کتابهای جدی زندگیمان باشند. آنها ما را به دنیایی میبرند که تاکنون تجربهشان نکردهایم. لذت یک زندگی جدید را به ما هدیه میدهند. به بعضی رؤیاهایمان در دل این کتابها دست مییابیم و دوستان زیادی لابلای کلمات آنها […]
طنزنویسی
طنزنویسی را میشناسیم؟ مگ گراهیل در تعریف طنز میگوید:«اثری ادبی که با استفاده از بذله، وارونهسازی، خشم و نقیضه، ضعفها و تعلیمات اجتماعی جوامع بشری را به نقد میکشد». به عبارت دیگر، ادبیات طنز، چه به شکل نظم و چه نثر، جنبههای نامطلوب رفتار بشری و رویههای نامتناسبی که در جامعه و در حاکمیت، جاافتاده […]
بسته پسته
داستان نویسی درخت پسته را دیدهاید؟ درخت قشنگی است. میوهاش هم که به خاطر پرخاصیتی برای مغز و تفکر توصیه شده و خندانیاش هم که زبانزد است. کارگاه داستان نویسی کاوه فولادی نسب هم کم چنین احوالاتی را تداعی نمیکند. کارگاه داستاننویسی تکمیلی (دورۀ اول: نامههای یوسا) – کاوه فولادینسب «همه قبول دارند برای موسیقی، […]
بسته اقاقیا
چرا نویسندگی و داستاننویسی یاد بگیریم؟ ما آدمها عادت داریم به داستانگویی؛ و به قدری این قالب برایمان ارزشمند است که تقریباً همه چیز را داستانی دریافت میکنیم و داستانی هم انتقال میدهیم. مثلاً وقتی میخواهیم از یک مهمانی برای دوستمان بگوییم هم قصهوار تعریف میکنیم؛ با حسین و احمد و بابک به خانۀ مرتضی […]
بسته ارغوان
یادگیری نویسندگی و داستاننویسی چه دستاوردی میتواند داشته باشد؟ با یادگیری مهارت نویسندگی، علاوه بر ارتقای مهارتهای نوشتاری و تسلط بر فنون زبانی، در برقراری ارتباط با دیگران و انتقال افکار و احساسات خود به آنان موفقتر خواهید بود. میآموزید که چطور بر روی موضوعات تمرکز کنید و به شکلی عمیقتر به آنها بیاندیشید و […]
بسته انار
چرا داستاننویسی کودک یاد بگیریم؟ شنیدن قصه برای بچهها خیلی جالب است چون انتظارآفرینی دارد و آنها میخواهند بدانند بعدش چه میشود. اما برای هر پدر و مادری که قصه میگوید اتفاق افتاده که بچهها از آنها خواستهاند که قصهای را بارها و بارها تعریف کنند. حتی اگر والدین موقع تعریف کردن، به خاطر خستگی، […]
روایتنویسی مقدماتی
روایتنویسی را میشناسیم؟ روایت طیف گستردهای از گفتهها و نوشتهها را در بر میگیرد. درواقع روایت بازنمایی رخدادها در بستر زمان است. قصه یک رخداد یا مجموعهای از رخدادها است و گفتمان روایی شیوۀ بازنمایی یا شکل تعریف آن است؛ و ظرفهای مختلفی دارد. ما حتی وقتی به چیزی مثل تصویر هم که ایستا و […]
روایتنویسی پیشرفته
ناداستان چیست؟ ناداستان ما را با واقعیت و ترسهایمان مواجه میکند. با حقیقت عریانی که در زندگیمان وجود دارد؛ حقیقتی که هست اما حاضر نیستیم برگردیم و به آن نگاه کنیم. ناداستان گاهی مثل یک جلسۀ روانشناسی عمل میکند. زخمها را میشکافد و به آدم در مورد خیلی از مسائلی که شاید هیچوقت نمیخواسته یا […]
درسگفتار نزدیک داستان
کارگاه نزدیک داستان چیست؟ این کارگاه فرصت خوبی است برای کسانی که دل در گرو ناداستان دارند، تا ساعاتی را با سه نویسندۀ حرفهای به صحبت دربارۀ فراز و نشیبهای ناداستاننویسی بگذرانند و فهمی عمیقتر از این شاخۀ نورستۀ ادبیات به دست آورند. با مکرمه شوشتری از چه میگوییم؟ همۀ ما در زندگی خاطرات و […]
روایتنویسی
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
نگارش پادکست
پادکست چیست؟ پادکست فایلی صوتی است که در فضای اینترنت منتشر میشود و مردم میتوانند از طریق گوشیهای همراه خود آنها را بشنوند. اما چه شد که پادکستها به زندگی ما آمدند؟ چه مزیتهایی نسبت به رسانههای پیش از خود دارند؟ اولین مزیت پادکست نسبت به سایر اشکال رسانه این است که تولید آن برای […]
مستندنگاری
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_karadani.mp4?_=1 مستندنگاری چیست؟ هر متن و روایتی که مبتنی بر واقعیت باشد، در حوزۀ ناداستان قرار میگیرد مثل مستندنگاری، خاطرهنویسی، سفرنامهنویسی و متونی از این دست؛ که مهمترین ویژگی مشترکشان این است که یک «رخداد» را روایت میکنند. مثل آنچه جلال آلاحمد در کتاب «خسی در میقات» انجام داده است. حضور رخداد در متن بسیار […]
مرورنویسی کتاب
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
بسته سپیدار
روایت نویسی سپیدار نشانه شروع سفر است. سپیده را در خود نهفته و بیانگر روشنایی و تداعی آفتاب و طلوع و صبح و سحر است در ذهن سالک. «رهگذر شاخه نوری که به لب داشت به تاریکی شنها بخشید و به انگشت نشان داد سپیداری و گفت: نرسیده به درخت، کوچه باغی است که از […]
آشنایی با فیلمنامهنویسی
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
فیلمنامهنویسی مقدماتی
اول فیلم بود یا فیلمنامه؟ از اوایل سدۀ 20 میلادی که اولین تصاویر متحرک بر روی نوارهای باریکی که «فیلم» نامیده شد، قرار گرفت تا اکنون که فناوریهای دیجیتال هم به کمک فیلمسازان آمده است، آنچه مردم را پای تصویر مستطیلی نگه میداشت، گیرایی قصهای بود که روایت میشد. اما قصهها و شخصیتهایشان باید جان […]
فیلمنامهنویسی پیشرفته
فیلمنامهنویسی به چه کار میآید؟ هر فیلمی برای ساختهشدن بیش از هر چیز نیاز به فیلمنامه دارد. فیلمنامه نه فقط مخصوص فیلمهای سینمایی و تلویزیونی است که فیلمهای تبلیغاتی، انیمیشن و بازیهای رایانهای نیز به فیلمنامه نیاز دارند. هنرجویان با شرکت در دورۀ فیلمنامهنویسی یاد میگیرند چطور یک فیلمنامۀ قوی برای چنین پروژههایی بنویسند. در […]
فیلمنامهنویسی مقدماتی
فیلمنامه چیست؟ فیلمنامه یک متن فنی است که جهت انتقال یک داستان از طریق صوت و تصویر، با علایم اختصاصی، تدوین میشود. در واقع فیلمنامه بخشی از یک اثر هنری است. قبل از تولید فیلم، فیلمنامه در اختیار کارگردان و بازیگران قرار میگیرد و بعد از پایان فیلمبرداری از بین میرود. فیلمنامه با داستان و […]
فیلمنامهنویسی پیشرفته
فیلمنامهنویسی چه اهمیتی دارد؟ نخستین قدم برای ساخت فیلم، داشتن فیلمنامه است؛ فیلمنامهای که بتواند قصه بگوید، حرف روز را بزند، به نقد اجتماعی و سیاسی بپردازد، قهرمان و اسطوره بسازد و سبک و ژانرهای گوناگون را به تصویر بکشد. یک فیلم خوب با فیلمنامهای شکل میگیرد که حسابشده نوشته شده باشد و قصهای بگوید […]
نمایشنامهنویسی
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_shahmardi.mp4 نمایشنامهنویسی مقدماتی آشنایی با مفاهیم کلیدی تئاتر، درام و جهان بینی های حوزه نمایش نامه نویسی؛ فراگیری چگونگی خلق ایده و پرورش آن؛ تبدیل ایده به طرح اولیه و پرورش آن با شکل دهی شخصیتها و … برنامه درسی دوره جادوی تئاتر؛ آشنایی با کلیت تئاتر ( نمایش نامه نویسی) و هنر / جادوی […]
فیلمنامهنویسی مقدماتی
فیلمنامهنویسی دانش است یا مهارت؟ شباهت فیلمنامهنویسی با سایر دانشها در این است که یکسری قوانین و قواعد و نکاتی در آن وجود دارد که باید فراگرفت. اما نقطۀ تفاوتش اینجا است که گفتن و شنیدن و خواندن این قواعد بدون کار عملی هیچ فایدهای ندارد. درواقع فیلمنامهنویسی دانش نیست بلکه مهارت است؛ همانگونه که […]
بسته کاج
بسته آموزشی فیلمنامهنویسی مهدی داودآبادی درخت کاج در فرهنگ غربی و شرقی نماد است. در شرق دور نشانه نیکبختی و جاودانگی است و در غرب نماد تولد و سرزندگی و سال نو. وقتی درختی میتواند نماد نزدیکی فرهنگهای دور در شرق و غرب عالم باشد فیلمها چرا نتوانند؟ این کارگاه شامل دو دوره فیلمنامهنویسی مقدماتی […]
ویرایش و درستنویسی مقدماتی
ویراستاری چیست؟ کنفوسیوس، فیلسوف چینی، میگوید:«ظلمهای بزرگ در تاریخ بشر، از ظلم به واژهها آغاز شده است.» اگر توجه کنید بسیاری از اتفاقاتی که در اطراف ما میافتد، از واژه شکل میگیرد. این واژهها هستند که مفاهیم را منتقل میکنند، ذهنیتها و روحیهها را میسازند، و تفاهمها و سوءتفاهمها و ماجراهایشان هم حول و حوش […]
ویرایش و درستنویسی متوسطه
ویرایش و درستنویسی متوسطه (ویراستاری متوسطه) ویرایش زبانی گرته برداری ستیزی ویرایش صوری ۱- دستور خط ۲- املا ۳- فاصله گذاری ۴- عدد نویسی ۵- اجرای کتاب ۶- فهرست ۷- لایه بندی ۸- نشانه گذاری ۹- ارجاع دهی ۱۰- تنظیم کتابنامه دقایقی از کارگاه ویراستاری متوسطه توجه: این کارگاه در زمستان تابستان 1400 بهصورت مجازی […]
آیین ویرایش و نگارش مقدماتی
آیین ویرایش و نگارش مقدماتی مدرس ابوالفضل طریقهدار شناخت آفتهای واژه، جمله و پاراگراف، ساختار بندی، مهندسی کتاب و مناسبات انسانی در عرصه نگارش و ویرایش. https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_tarigheh-dar.mp4?_=1 برنامه درسی دوره مبانی ویرایش (زبان و کارکردها و گونههای آن، زبان معیار و فصیح، تفاوت گفتار با نوشتار و …)تاریخچه ویرایش در ایـران (معنای واژه ویرایش، نخستین […]
آیین ویرایش و نگارش پیشرفته
بسته ویراستاری درخت چنار از هزاران سال پیش نزد ایرانیان از اهمیت و احترام خاصی بهرهمند بوده است. این درخت نماد حکومت و سرزندگی بوده و شاید به دلیل پوست انداختن هرسالهاش بتوان آن را نماد حیات دوباره و به دست آوردن جوانی نیز دانست. همین حکایت ویراستاری است که شوق زنده نگهداشتن زبان کهن […]
سعدی و زندگی
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است.در این دوره میخواهیم مثنوی را برای زندگی […]
بیهقیخوانی بهمثابه متنی داستانی (دوره اول)
بیهقیخوانی به مثابه متنی داستانی (دوره اول) مدرس یاسین حجازی خوانش تاریخ بیهقی توسط یاسین حجازی، اجارهنشینیِ ادبیات در منزلِ تاریخ: بازخوانیِ تاریخِ بیهقی دقایقی از کارگاه (دوره اول) برنامه درسی دوره قصۀ خیشخانه بازگشتن از سپاهان به گرگان و ری بندگی اعیان ری پیش آمدن رکابدار محمودی به دامغان غوغای ری پیش آمدن رسول […]
بیهقیخوانی بهمثابه متنی داستانی (دوره دوم)
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2021/02/avc_hejazi.mp4?_=5 بیهقیخوانی به مثابه متنی داستانی (دوره دوم) مدرس یاسین حجازی اجارهنشینیِ ادبیات در منزلِ تاریخ: بازخوانیِ تاریخِ بیهقی به مثابهٔ متنی داستانی برنامه درسی دوره نامۀ حَشَمِ تگیناباد به هرات فروگرفتنِ علیِ امیرنشان شکوهیدنِ محمودیان بقیتِ احوالِ امیرِ بازداشته نامه به قَدَرخان دقایقی از کارگاه (دوره دوم) توجه: این کارگاه در زمستان 1399 بهصورت […]
بیهقیخوانی بهمثابه متنی داستانی (دوره سوم)
چرا تاریخ بیهقی میخوانیم؟ ابوالفضل بیهقی 29 ساله بود که به «دیوان رسالت» دربار محمود غزنوی وارد شد و زیر نظر استادش بونصر مشکان به نوشتن رونوشت نامههای مهم دربار پرداخت، و به این واسطه از نزدیک در جریان امورات سلطنت قرار گرفت؛ و از آنجایی که تا کهنسالی در دیوان رسایل به کار مشغول […]
بیهقیخوانی بهمثابه متنی داستانی (دوره چهارم)
چرا تاریخ بیهقی میخوانیم؟ ابوالفضل بیهقی 29 ساله بود که به «دیوان رسالت» دربار محمود غزنوی وارد شد و زیر نظر استادش بونصر مشکان به نوشتن رونوشت نامههای مهم دربار پرداخت، و به این واسطه از نزدیک در جریان امورات سلطنت قرار گرفت؛ و از آنجایی که تا کهنسالی در دیوان رسایل به کار مشغول […]
مثنویخوانی (حکایات)
کارگاه مثنویخوانی (حکایات) https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/1614/77/avc_zharfa.mp4?_=1 در این جلسات، متن مثنوی مولانا به صورت ترتیبی و موضوعی، قرائت و تحلیل معنایی میشود. تکیه بر درک مضامین در دو لایه بیرونی و درونی با عنایت به مجموع گفتمان مولانا (دستگاه فکری نهادینه شده از طریق گفتار) است. در عین حال، به فهم ظرایف زبانی مثنوی و نکات ادبی […]
مثنویخوانی (دفتر دوم)
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است.در این دوره میخواهیم مثنوی را برای زندگی […]
بسته عُنّاب
چرا تاریخ بیهقی میخوانیم؟ ابوالفضل بیهقی 29 ساله بود که به «دیوان رسالت» دربار محمود غزنوی وارد شد و زیر نظر استادش بونصر مشکان به نوشتن رونوشت نامههای مهم دربار پرداخت، و به این واسطه از نزدیک در جریان امورات سلطنت قرار گرفت؛ و از آنجایی که تا کهنسالی در دیوان رسایل به کار مشغول […]
بسته نی
مثنوی خوانی مولانا در مثنوی سخن ازنای جاودانیای میگوید که بهترین و زیباترین احساسات انسانی را از عمق دل آدمی در فضای بیکران زندگی برمیانگیزد. چون فغانش فغان همدلی و ناله اش ناله همدردی و همنوایی است. نی نزد مولانا نماد انسانی است که در مراتب سلوک ازخویش فانی شده و به عالم بیرنگی پیوسته […]
سواد رسانه (رویکرد شناختی)
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
کپیرایتینگ
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
کتابِ بد
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
کتابخوانی
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
کتابنخوانی
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
کودک و انیمیشن
دوره کودک و انیمیشن چیست؟ خودمان را یادتان هست؟ ما بودیم و دو ساعت برنامۀ کودک در تلویزیون دهۀ شصت و هفتاد که دو شبکه بیشتر نداشت. بچههایمان را میبینید؟ میان انبوهی شبکۀ تلویزیونی و ماهوارهای و سایت و نرمافزار پخش برخط فیلم و انیمیشن، ایستادهاند. میشود خودمان را کنار بکشیم، ولشان کنیم هر چه […]
سواد رسانه (رویکرد انتقادی)
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
فتوشاپ مقدماتی کردی
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
طراحی پوستر
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
صفحه آرایی (ایندیزاین)
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
طراحی جلد
طراحی جلد کتاب چیست؟ و چه تفاوتی با طراحی پوستر دارد؟ خیلیها طراحی جلد کتاب را با طراحی پوستر یکی میدانند. گرچه این دو همپوشانیهایی با هم دارند اما کاملاً دو دنیای متفاوتند. در طراحی پوستر شما نیاز به خلق قصه، کپشن و شعار دارید در حالی که در طراحی جلد کتاب چنین نیازی وجود […]
مبانی هنرهای تجسمی در گرافیک دیزاین
مبانی هنرهای تجسمی در گرافیکدیزاین را میشناسیم؟ گرافیکدیزاین را میتوان به یک نوجوان نابالغ تشبیه کرد چرا که عمر چندانی از تولدش در ایران نمیگذرد. این رشته در ایران زیر سایۀ نقاشی متولد شد و کار حرفهای خود را آغاز کرد. داستان هم به آنجا برمیگردد که برخی اساتید که در رشتۀ نقاشی توفیقات چندانی […]
فتوشاپ مقدماتی سلیمانی
فتوشاپ مقدماتی مدرس سپیده سلیمانی برنامه درسی دوره آشنایی با محیط نرم افزار و مفاهیم گرافیک کامپیوتری ) پیکسل- رنگ در کامپیوتر(. معرفی ساختار فتوشاپ، کاربرد اقتصادی فتوشاپ و بررسی چندین پروژه انجام شده توسط فتوشاپ فایل های ورودی و خروجی )معرفی کانال های رنگی، سایزها و رزولوشن در تصویر ورودی فرمت های کاربردی در […]
فتوشاپ پیشرفته
فتوشاپ پیشرفته مدرس سپیده سلیمانی برنامه درسی دوره ارائه مباحث تکمیلی درباره منوها و فرمان های اساسی آموزش لایه Mask و کاربرد های اساسی آن (Clipping Mask – Layer Mask) آموزش، معرفی و کاربرد پانل های Actions و Channels آموزش ابزار Pen Tools و پانل Path و نحوه کاربرد و استفاده از مسیرها آموزش ابزار […]
فتوشاپ مقدماتی بحرینی
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
بسته رز
بسته رز رز: تنوع و رنگارنگیاش شباهت زیادی به محیط این برنامه دارد. فتوشاپ مقدماتی مدرس سپیده سلیمانی برنامه درسی دوره آشنایی با محیط نرم افزار و مفاهیم گرافیک کامپیوتری ) پیکسل- رنگ در کامپیوتر(. معرفی ساختار فتوشاپ، کاربرد اقتصادی فتوشاپ و بررسی چندین پروژه انجام شده توسط فتوشاپ فایل های ورودی و خروجی )معرفی […]
موشنگرافیک افترافکت
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
تدوین (پریمیر)
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
تدوین (اودیشن و پریمیر)
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
تدوین پادکست
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
عکاسی مقدماتی
کارگاه عکاسی مدرس مهدی طاهری معرفی دوره عکاسی چرا میخواهید عکاسی ثبت نام کنید؟ بعضیها میخواهند صرفاً برای ثبت لحظات زندگیشان این مهارت را یاد بگیرند و بعضی دیگر برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفهای و کسب درآمد از این رشته میخواهند در یک کارگاه آموزش عکاسی شرکت کنند. در هر دو حالت اولین […]
عکاسی پیشرفته
کارگاه آموزش عکاسی پیشرفته مهدی طاهری در عکاسی مقدماتی با دوربین و لنز آشنا شدیم و توانستیم در نورهای مختلف عکس نرمال ثبت کنیم . بیشتر تمرکز ما در عکاسی مقدماتی مباحث فنی بود اما در عکاسی پیشرفته ضمن تکمیل برخی مباحث فنی، نگاه ما از تنظیمات دوربین و به دنیای بیرون خواهد بود . […]
عکاسی مقدماتی
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
عکاسی پیشرفته
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
انیمیشنسازی مقدماتی
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
انیمیشنسازی پیشرفته
کارگاه انیمیشنسازی (دو بعدی کاتاوت) – پیشرفته انیمیشن یا همان پویانمایی خودمان، مهارت حرکت بخشی دوبعدی به تصاویر است. این رشته در دل خود هنرهایی مثل سینما، نقاشی و موسیقی را گنجانده. روشهای مختلفی برای ساخت انیمیشن وجود دارد که یکی از آنها استفاده از نرمافزارهای گرافیکی است. نرم افزار مورد استفادهٔ ما در این […]
حریر تحریر: آموزش خط تحریری به روش نستعلیق
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
خط تحریری مقدماتی
دقایقی از کارگاه خط تحریری مقدماتی توجه: این کارگاه به صورت استودیویی ضبط و تدوین شده است و آنلاین در اختیار شما قرار میگیرد. سوالات خود را در تلگرام و ایتا به نشانی isoapr_admin و تلفن تماس: ۰۲۵۳۷۸۳۰۸۱۱ و همچنین از طریق آیکن چت آنلاین سایت از ما بپرسید. صفحات رسمی ما را در […]
خط تحریری متوسطه
یادگیری خط تحریری به چه درد میخورد؟ خط تحریری فارسی جزئی از هویت و فرهنگ ایرانی است. این خط باتوجه به تاریخ کهنی که دارد، یکی از عناصر اصلی هنر و ادبیات فارسی شناخته میشود. با یادگیری خط تحریری، شما با الگوها و قواعد خاص خط فارسی آشنا میشوید و این نه تنها به شما […]
خط تحریری پیشرفته
دقایقی از کارگاه خط تحریری پیشرفته توجه: این کارگاه به صورت استودیویی ضبط و تدوین شده است و آنلاین در اختیار شما قرار میگیرد. سوالات خود را در تلگرام و ایتا به نشانی isoapr_admin و تلفن تماس: ۰۲۵۳۷۸۳۰۸۱۱ و همچنین از طریق آیکن چت آنلاین سایت از ما بپرسید. صفحات رسمی ما را در شبکههای […]
خط تحریری تکمیلی
دقایقی از کارگاه خط تحریری تکمیلی توجه: این کارگاه به صورت استودیویی ضبط و تدوین شده است و آنلاین در اختیار شما قرار میگیرد. پس از خرید دوره قفل جلسات باز میشود (حتما باید وارد حساب کاربری شده باشید). سوالات خود را در تلگرام و ایتا به نشانی isoapr_admin و تلفن تماس: ۰۲۵۳۷۸۳۰۸۱۱ و همچنین […]
بسته عشقه
یادگیری خط تحریری به چه درد میخورد؟ خط تحریری فارسی جزئی از هویت و فرهنگ ایرانی است. این خط باتوجه به تاریخ کهنی که دارد، یکی از عناصر اصلی هنر و ادبیات فارسی شناخته میشود. با یادگیری خط تحریری، شما با الگوها و قواعد خاص خط فارسی آشنا میشوید و این نه تنها به شما […]
گویندگی مقدماتی
گویندگی مقدماتی مدرس محمد جواد محمدی دقایقی از کارگاه گویندگی مقدماتی برنامه درسی دوره آشنایی با صداشناخت تواناییهای صداخوب شنیدن و خوب دیدناستفاده صحیح از صدا و میکروفن مبانی فن بیانمبانی فن بیانآشنایی با گویندگیآشنایی با اجرابداهه گویی توجه: این کارگاه در تابستان 1400 بهصورت مجازی برگزار شده و فیلم جلسات ضبطشدهٔ آن بهصورت آنلاین […]
گویندگی پیشرفته
گویندگی پیشرفته مدرس محمد جواد محمدی رادیو که آمد واژه گویندگی هم به فرهنگ واژگان فارسی اضافه شد. گویندگی امروزه بهعنوان حرفهای جذاب مورد توجه و تحسین است و گویندگان توانا و خوشصدا بهعنوان شخصیتهایی محبوب مورد احترام و توجه مردم هستند. گرچه در ابتدا جاذبههایی مثل مشهور و محبوب شدن باعث علاقه به این […]
بسته نارنج
گویندگی توقع آدم از یک گوینده خوب چیست؟ «از باغ های شیراز عطر بهار نارنج … آرد پیام مستی بر جان هوشیاران» که عطر خوش بپراکند و جان آدم مست شود از خوش سخن گفتنش. گویندگی مقدماتی مدرس محمد جواد محمدی دقایقی از کارگاه گویندگی مقدماتی برنامه درسی دوره آشنایی با صداشناخت تواناییهای صداخوب شنیدن […]
دکوراسیون داخلی
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
بسته یاس
بسته ویراستاری یاس متن ویراستاری شده را که میخوانیم از سبکی و روانیاش در چنان خلسهای فرو میرویم چونان که بوته یاسی را بوییدهایم. ویراستاری مقدماتی ۱- زبان چیستی و کارکرد گونههای زبان درست و غلط زبان ۲- ویراستار جایگاه ویراستار در صنعت نشر وظیفه ویراستار + دو پرسش راهگشا ۳- ویرایش انواع ویرایش ابزار ویرایش […]
بسته چنار
بسته ویراستاری درخت چنار از هزاران سال پیش نزد ایرانیان از اهمیت و احترام خاصی بهرهمند بوده است. این درخت نماد حکومت و سرزندگی بوده و شاید به دلیل پوست انداختن هرسالهاش بتوان آن را نماد حیات دوباره و به دست آوردن جوانی نیز دانست. همین حکایت ویراستاری است که شوق زنده نگهداشتن زبان کهن […]