بسته نخل

احمد نوری

نخل‌ها تنها درختانی هستند که بسیار شبیه انسان‌اند؛ از قامت و طول عمر و جنسیت گرفته تا آنجا که سرش برود، خشک شده و برای همیشه می‌میرد. این همانندی سبب شده نزد مردمان از ارزش و احترام ویژه‌ای برخوردار باشد. دیدیم وقتی صحبت از فیلمنامه و نوشتن قصهٔ زندگی انسان‌هاست، چه گیاهی زیباتر از نخل […]

بسته قاصدک

رضا مومنی

قاصدک که بر بال باد می‌نشیند و پرواز می‌کند، آرزویی بر دوش دارد و خبری آورده است؛ خبر از کودکی که تخیلی بی‌پروا دارد و آرزوهایی ورای مرز و منطق. و چه چیز می‌تواند بهتر از انیمیشن تخیلات کودکانه را تصور و تجسم بخشد و قاصدکی باشد که خبرهای جهان‌های محال و لامحال را برایش […]

بسته ریحان

منصوره مصطفی‌زاده

کودکان به لطافت و شادابی و آسیب‌پذیری شاخهٔ ظریف ریحان‌اند و ما باغبانِ دل‌نگران؛ که می‌خواهیم حافظ طراوت و سبزی آنان باشیم. و چه کسی بی‌نیاز از راهنمایی است در مسیر تربیت. دورهٔ کودک و کتاب راه و بیراه را گوشزد می‌کند.

بسته افرا

امید کردی

افرا درختی است چشم‌نواز و بخشنده که در بیشتر خاکها و شرایط آب‌وهوایی قد می‌کشد و سبز می‌شود؛ از همین رو نماد قدرت و استقامت است. از چوب تا ریشه و شیرهٔ آن به کارِ رونقی می‌آید. فتوشاپ نیز از حیث گستردگی کاربرد و میزان کارایی چون افراست؛ خلاقیت را پر و بال می‌دهد و […]

بسته پبچک

مجتبی مجلسی

پیچک گیاهی سبز و رونده است با ساقه‌های نرم و منعطف که به دور هر چه بپیچد، آن را زیباتر و جذاب‌تر می‌کند. شاید از همین روست  که نماد تولد دوباره است و در افسانه‌های یونان، نشان تکامل و تحول. کتاب هم دو تولد دارد؛ یکی آن هنگام که به تحریر درمی‌آید و دیگری زمانی […]

بسته آفتابگردان

مهدی طاهری

عکاسی نقش کردن است با نور؛ ایجاد و ثبت تصویر است در حضور نور. گویی صفحهٔ لنز، صورت پهن آفتابگردانی است در پی خورشید. همچنان که آفتابگردان در هر جای جهان می‌روید، در همه جا لحظاتی هست محتاج ثبت‌شدن؛ و کاش همواره عکاس کاربلدی باشد.

بسته زعفران

فریدون فرهودی

ایده‌های داستانی، بذر زعفران‌اند در ذهن نویسنده. بذر را که میکاری، فرآیند رشد آغاز می‌شود؛ ساقه بالا می‌آید و غنچه می‌زند. اما همچنان که برداشت زعفران بسیار سخت است و از قدیم تا امروز، تنها راه، جمع‌آوری با دست بوده و بعد خشک کردن، تا رسیدن به زعفرانی که از جهت طعم، بو و رنگ […]

بسته زیتون

زیتون

بسته زیتون بسته آموزشی آفلاین کارگاه کارگردانی بهروز شعیبی گفتمان سینما تحقق بخش صلح جهانی باید باشد و زیتون در تمام دنیا نماد این کلید آرامش است. https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2021/02/avc_shoeibi3.mp4?_=1 کارگردانی مقدماتی مدرس بهروز شعیبی کسانی که سینما را می شناسند و کسانی که سینما را دوست دارند می دانند که کارگردانی غیر از شکل و پوسته […]

بسته سرو

بسته آموزشی سرو

سرو بلند بالاست و آزاده. امید داریم سینمایمان با همین قد و قامت جهانی شود و بلندآوازه و آزاده بماند و ببالد. کارگردانی مقدماتی مدرس همایون اسعدیان حرفه‌ سینما از آن شغل‌های وسوسه‌ برانگیز است. در همه‌ جای دنیا کارگردانی پیدا می‌شود که به یک‌باره استعداد بازیگری یک پیرمرد یا یک جوان را کشف کند […]

بسته بلوط

بلوط

بلوط ریشه در کوه‌های این سرزمین دارد و میراث یک فرهنگ است. مردم کوهستان با آن زیسته‌اند و از آن تغذیه کرده‌اند. روزگار سرد و سخت زیادی از سرگذارنده اما همچنان پابرجاست. هویتی اگر بخواهد شکل بگیرد با همین سرد و سخت‌ها و نقد و نیش‌هاست. سینما اگر بخواهد جان بگیرد باید نقد شود.  دیدن […]

بسته صنوبر

بسته آموزشی صنوبر

 تحلیل فیلم صنوبرها درختانی جذاب با ریشه‌های بسیار قوی و مقاوم هستند طوری‌که که برای رشد مراقبت کمی می‌خواهند. ما هم بسته به حالمان نیاز به این مراقبت‌ها داریم. برای بعضی سینما درمانی تجویز می‌شود. فیلم و روان‌شناسی (دورۀ نخست) مدرس مصطفی سلیمانی https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/1614/77/avc_soleimani.mp4?_=1 کارگاه تحلیل فیلم با رویکرد روان‌شناسی، بسیاری از روان‌شناسان معتقدند که […]

بسته پسته

پسته

 داستان نویسی درخت پسته را دیده‌اید؟ درخت قشنگی است. میوه‌اش هم که به خاطر پرخاصیتی برای مغز و تفکر توصیه شده و خندانی‌اش هم که زبانزد است. کارگاه داستان نویسی کاوه فولادی نسب هم کم چنین احوالاتی را تداعی نمی‌کند. کارگاه داستان‌نویسی تکمیلی (دورۀ اول: نامه‌های یوسا) – کاوه فولادی‌نسب «همه قبول دارند برای موسیقی، […]

بسته اقاقیا

فاطمه سرکارپور

چرا نویسندگی و داستان‌نویسی یاد بگیریم؟ ما آدم‎‌ها عادت داریم به داستان‌گویی؛ و به قدری این قالب برایمان ارزشمند است که تقریباً همه چیز را داستانی دریافت می‌کنیم و داستانی هم انتقال می‌دهیم. مثلاً وقتی می‌خواهیم از یک مهمانی برای دوستمان بگوییم هم قصه‌وار تعریف می‌کنیم؛ با حسین و احمد و بابک به خانۀ مرتضی […]

بسته ارغوان

ارغوان

یادگیری نویسندگی و داستان‌نویسی چه دستاوردی می‌تواند داشته باشد؟ با یادگیری مهارت نویسندگی، علاوه بر ارتقای مهارت‌های نوشتاری و تسلط بر فنون زبانی، در برقراری ارتباط با دیگران و انتقال افکار و احساسات خود به آنان موفق‌تر خواهید بود. می‌آموزید که چطور بر روی موضوعات تمرکز کنید و به شکلی عمیق‌تر به آنها بیاندیشید و […]

بسته انار

انار

چرا داستان‌نویسی کودک یاد بگیریم؟ شنیدن قصه برای بچه‌ها خیلی جالب است چون انتظارآفرینی دارد و آن‌ها می‌خواهند بدانند بعدش چه می‌شود. اما برای هر پدر و مادری که قصه می‌گوید اتفاق افتاده که بچه‌ها از آن‌ها خواسته‌اند که قصه‌ای را بارها و بارها تعریف کنند. حتی اگر والدین موقع تعریف کردن، به خاطر خستگی، […]

بسته سپیدار

سپیدار

روایت نویسی سپیدار نشانه شروع سفر است. سپیده را در خود نهفته و بیانگر روشنایی و تداعی آفتاب و طلوع و صبح و سحر است در ذهن سالک. «رهگذر شاخه نوری که به لب داشت به تاریکی شن‌ها بخشید و به انگشت نشان داد سپیداری و گفت: نرسیده به درخت، کوچه باغی است که از […]

بسته کاج

کاج

بسته آموزشی فیلمنامه‌نویسی مهدی داودآبادی درخت کاج در فرهنگ‌ غربی و شرقی نماد است. در شرق دور نشانه نیکبختی و جاودانگی است و در غرب نماد تولد و سرزندگی و سال نو. وقتی درختی می‌تواند نماد نزدیکی فرهنگهای دور در شرق و غرب عالم باشد فیلم‌ها چرا نتوانند؟ این کارگاه شامل دو دوره فیلمنامه‌نویسی مقدماتی […]

بسته عُنّاب

عناب

چرا تاریخ بیهقی می‌خوانیم؟ ابوالفضل بیهقی 29 ساله بود که به «دیوان رسالت» دربار محمود غزنوی وارد شد و زیر نظر استادش بونصر مشکان به نوشتن رونوشت نامه‌های مهم دربار پرداخت، و به این واسطه از نزدیک در جریان امورات سلطنت قرار گرفت؛ و از آنجایی که تا کهنسالی در دیوان رسایل به کار مشغول […]

بسته نی

سید ابوالقاسم حسینی ژرفا

مثنوی خوانی مولانا در مثنوی سخن ازنای جاودانی‎ای می‌گوید که بهترین و زیباترین احساسات انسانی را از عمق دل آدمی در فضای بیکران زندگی برمی‌انگیزد. چون فغانش فغان همدلی و ناله اش ناله همدردی و همنوایی است. نی نزد مولانا نماد انسانی است که در مراتب سلوک ازخویش فانی شده و به عالم بیرنگی پیوسته […]

بسته رز

سپیده سلیمانی

بسته رز رز: تنوع و رنگارنگی‌اش شباهت زیادی به محیط این برنامه دارد. فتوشاپ مقدماتی مدرس سپیده سلیمانی برنامه درسی دوره آشنایی با محیط نرم افزار و مفاهیم گرافیک کامپیوتری ) پیکسل- رنگ در کامپیوتر(. معرفی ساختار فتوشاپ، کاربرد اقتصادی فتوشاپ و بررسی چندین پروژه انجام شده توسط فتوشاپ فایل های ورودی و خروجی )معرفی […]

بسته عشقه

عشقه

یادگیری خط تحریری به چه درد می‌خورد؟ خط تحریری فارسی جزئی از هویت و فرهنگ ایرانی است. این خط باتوجه به تاریخ کهنی که دارد، یکی از عناصر اصلی هنر و ادبیات فارسی شناخته می‌شود. با یادگیری خط تحریری، شما با الگوها و قواعد خاص خط فارسی آشنا می‌شوید و این نه تنها به شما […]

بسته نارنج

محمدجواد محمدی

گویندگی توقع آدم از یک گوینده خوب چیست؟ «از باغ های شیراز عطر بهار نارنج … آرد پیام مستی بر جان هوشیاران» که عطر خوش بپراکند و جان آدم مست شود از خوش سخن گفتنش. گویندگی مقدماتی مدرس محمد جواد محمدی دقایقی از کارگاه گویندگی مقدماتی برنامه درسی دوره آشنایی با صداشناخت توانایی‌های صداخوب شنیدن […]

بسته یاس

مهدی صالحی

بسته ویراستاری یاس  متن  ویراستاری شده را که می‌خوانیم از سبکی و روانی‌اش در چنان خلسه‌ای فرو می‌رویم چونان که بوته یاسی را بوییده‌ایم. ویراستاری مقدماتی ۱- زبان چیستی و کارکرد گونه‌های زبان درست و غلط زبان ۲- ویراستار جایگاه ویراستار در صنعت نشر وظیفه ویراستار + دو پرسش راهگشا ۳- ویرایش انواع ویرایش ابزار ویرایش […]

بسته چنار

چنار

بسته ویراستاری درخت چنار از هزاران سال پیش نزد ایرانیان از اهمیت و احترام خاصی بهره‌مند بوده است. این درخت نماد حکومت و سرزندگی بوده و شاید به دلیل پوست انداختن هرساله‌اش بتوان آن را نماد حیات دوباره و به دست آوردن جوانی نیز دانست. همین حکایت ویراستاری است که شوق زنده نگه‌داشتن زبان کهن […]

×
ورود | ثبت‌نام
لطفا شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
ورود شما به معنای پذیرش شرایط و قوانین می باشد