بسته نخل

احمد نوری

نخل‌ها تنها درختانی هستند که بسیار شبیه انسان‌اند؛ از قامت و طول عمر و جنسیت گرفته تا آنجا که سرش برود، خشک شده و برای همیشه می‌میرد. این همانندی سبب شده نزد مردمان از ارزش و احترام ویژه‌ای برخوردار باشد. دیدیم وقتی صحبت از فیلمنامه و نوشتن قصهٔ زندگی انسان‌هاست، چه گیاهی زیباتر از نخل […]

بسته قاصدک

رضا مومنی

قاصدک که بر بال باد می‌نشیند و پرواز می‌کند، آرزویی بر دوش دارد و خبری آورده است؛ خبر از کودکی که تخیلی بی‌پروا دارد و آرزوهایی ورای مرز و منطق. و چه چیز می‌تواند بهتر از انیمیشن تخیلات کودکانه را تصور و تجسم بخشد و قاصدکی باشد که خبرهای جهان‌های محال و لامحال را برایش […]

بسته ریحان

منصوره مصطفی‌زاده

کودکان به لطافت و شادابی و آسیب‌پذیری شاخهٔ ظریف ریحان‌اند و ما باغبانِ دل‌نگران؛ که می‌خواهیم حافظ طراوت و سبزی آنان باشیم. و چه کسی بی‌نیاز از راهنمایی است در مسیر تربیت. دورهٔ کودک و کتاب راه و بیراه را گوشزد می‌کند.

بسته افرا

امید کردی

افرا درختی است چشم‌نواز و بخشنده که در بیشتر خاکها و شرایط آب‌وهوایی قد می‌کشد و سبز می‌شود؛ از همین رو نماد قدرت و استقامت است. از چوب تا ریشه و شیرهٔ آن به کارِ رونقی می‌آید. فتوشاپ نیز از حیث گستردگی کاربرد و میزان کارایی چون افراست؛ خلاقیت را پر و بال می‌دهد و […]

بسته پبچک

مجتبی مجلسی

پیچک گیاهی سبز و رونده است با ساقه‌های نرم و منعطف که به دور هر چه بپیچد، آن را زیباتر و جذاب‌تر می‌کند. شاید از همین روست  که نماد تولد دوباره است و در افسانه‌های یونان، نشان تکامل و تحول. کتاب هم دو تولد دارد؛ یکی آن هنگام که به تحریر درمی‌آید و دیگری زمانی […]

بسته آفتابگردان

مهدی طاهری

عکاسی نقش کردن است با نور؛ ایجاد و ثبت تصویر است در حضور نور. گویی صفحهٔ لنز، صورت پهن آفتابگردانی است در پی خورشید. همچنان که آفتابگردان در هر جای جهان می‌روید، در همه جا لحظاتی هست محتاج ثبت‌شدن؛ و کاش همواره عکاس کاربلدی باشد.

بسته زعفران

فریدون فرهودی

ایده‌های داستانی، بذر زعفران‌اند در ذهن نویسنده. بذر را که میکاری، فرآیند رشد آغاز می‌شود؛ ساقه بالا می‌آید و غنچه می‌زند. اما همچنان که برداشت زعفران بسیار سخت است و از قدیم تا امروز، تنها راه، جمع‌آوری با دست بوده و بعد خشک کردن، تا رسیدن به زعفرانی که از جهت طعم، بو و رنگ […]

ایلاستریتور

مهران پندار

ایلاستریتور چیست؟ ایلاستریتور به معنی تصویرگر، یک نرم‌افزار گرافیک بُرداری است که شرکت ادوبی ارائه کرده است و برای طراحی، تصویرسازی و ساخت کارهای هنری به کار می‌رود. ساختار قوی و امکانات متنوع این نرم‌افزار، آن را تبدیل به قوی‌ترین نرم‌افزار گرافیک بُرداری کرده است و امروز سهم عمده‌ای از بازار گرافیک بُرداری را از […]

کارگردانی مقدماتی

بهروز شعیبی

https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2021/02/avc_shoeibi3.mp4?_=1 کارگردانی مقدماتی مدرس بهروز شعیبی کسانی که سینما را می شناسند و کسانی که سینما را دوست دارند می دانند که کارگردانی غیر از شکل و پوسته بیرونی که قالب نمایشی آن یک فیلم است قاعدتا بحث تخصصی سینما یک صنعت است و یادگیری کارگردانی سینما از واجبات است برای کسانی که قرار است […]

کارگردانی پیشرفته

بهروز شعیبی

کارگردانی پیشرفته مدرس بهروز شعیبی کسانی که سینما را می شناسند و کسانی که سینما را دوست دارند می دانند که کارگردانی غیر از شکل و پوسته بیرونی که قالب نمایشی آن یک فیلم است قاعدتا بحث تخصصی سینما یک صنعت است و یادگیری کارگردانی سینما از واجبات است برای کسانی که قرار است پشت […]

کارگردانی مقدماتی

همایون اسعدیان

کارگردانی مقدماتی مدرس همایون اسعدیان حرفه‌ سینما از آن شغل‌های وسوسه‌ برانگیز است. در همه‌ جای دنیا کارگردانی پیدا می‌شود که به یک‌باره استعداد بازیگری یک پیرمرد یا یک جوان را کشف کند و اسمش با بازی در یک فیلم یا سریال یک شبه سر زبان‌ها بیفتد. می‌شود گفت این غافل‌گیری در ذات حرفه‌ی سینما […]

کارگردانی پیشرفته

همایون اسعدیان

کارگردانی پیشرفته کسانی که سینما را می­‌شناسند و کسانی که سینما را دوست دارند، می­‌دانند که کارگردانی غیر از شکل و پوسته بیرونی -که قالب نمایشی آن یک فیلم است- یک صنعت است. یادگیری کارگردانی سینما برای کسانی که قرار است پشت دوربین بایستند، از واجبات است. کارگردان کسی است که بیشترین مسئولیت را در […]

دیدن و فرم (دورۀ اول: فیلم خوشه‌های خشم)

مسعود فراستی

بلوط ریشه در کوه‌های این سرزمین دارد و میراث یک فرهنگ است. مردم کوهستان با آن زیسته‌اند و از آن تغذیه کرده‌اند. روزگار سرد و سخت زیادی از سرگذارنده اما همچنان پابرجاست. هویتی اگر بخواهد شکل بگیرد با همین سرد و سخت‌ها و نقد و نیش‌هاست. سینما اگر بخواهد جان بگیرد باید نقد شود. دیدن […]

دیدن و فرم (دورۀ دوم: درۀ من چه سرسبز بود)

مسعود فراستی

کلاسی درباره دیدن و فرم؛ یعنی اول دیدن و بعد بحث فرم را یاد بگیریم. بعد از این دو بحث به مقوله تحلیل می رسیم. قصد داریم فرم برای هنرجویان ملموس شود و حجاب های دیدنشان کنار برود تا بتوانند فرم ببینند؛ وقتی بتوانند فرم ببینند یعنی توانسته اند هنر ببینند. با مصداق ها، سکانس […]

دیدن و فرم (دورۀ سوم: ریش قرمز و شمال از شمال غربی)

مسعود فراستی

بلوط ریشه در کوه‌های این سرزمین دارد و میراث یک فرهنگ است. مردم کوهستان با آن زیسته‌اند و از آن تغذیه کرده‌اند. روزگار سرد و سخت زیادی از سرگذارنده اما همچنان پابرجاست. هویتی اگر بخواهد شکل بگیرد با همین سرد و سخت‌ها و نقد و نیش‌هاست. سینما اگر بخواهد جان بگیرد باید نقد شود. دیدن […]

دیدن و فرم (دورۀ چهارم: سریر خون، راشومون، درسو اوزالا و زیستن)

مسعود فراستی

دیدن و فرم – بررسی فیلم راشومون در این کارگاه با مسعود فراستی یک فیلم را نما به نما بررسی می‌کنیم. در یک گفتگوی سینمایی و مشارکت جمعی تحلیل و ایده نظرمان را می‌گوییم و درست «دیدن» را یاد می‌گیریم و رابطه‌اش را با «فرم» شفاف‌تر درک می‌کنیم. از احساس فراتر رفته و حس یک […]

فیلم و روان‌شناسی (دورۀ نخست)

مصطفی سلیمانی

فیلم و روان‌شناسی (دورۀ نخست) مدرس مصطفی سلیمانی https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/1614/77/avc_soleimani.mp4?_=1 کارگاه تحلیل فیلم با رویکرد روان‌شناسی، بسیاری از روان‌شناسان معتقدند که همگیِ ما قادر خواهیم بود که بسیاری از مشکلاتی را که با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم، با کمک فیلم‌ها، در زمان نسبتاً کوتاهی حل و فصل کنیم و با ترمیم روان آسیب‌دیده‌مان، به […]

فیلم و روان‌شناسی (دورۀ دوم)

مصطفی سلیمانی

فیلم و روان‌شناسی (دورۀ دوم) مدرس مصطفی سلیمانی بسیاری از روان‌شناسان معتقدند که همگیِ ما قادر خواهیم بود که بسیاری از مشکلاتی را که با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم، با کمک فیلم‌ها، در زمان نسبتاً کوتاهی حل و فصل کنیم و با ترمیم روان آسیب‌دیده‌مان، به شیوه‌های بهتری برای زندگی کردن دست پیدا […]

فیلم و روان‌شناسی (دورۀ سوم)

مصطفی سلیمانی

فیلم و روان‌شناسی (دورۀ سوم) مدرس مصطفی سلیمانی یکی از ویژگی‌های سلامت روان این است که ما بتوانیم از تجربه دیگران درس بگیریم و کسانی که از این توانایی برخوردارند اغلب سلامت روانی بیشتری هم دارند. دیدن فیلم به ما این امکان را می‌دهد که حتی کارهای خطرناکی را که در دنیای واقعی نمی‌توانیم و […]

بسته زیتون

زیتون

بسته زیتون بسته آموزشی آفلاین کارگاه کارگردانی بهروز شعیبی گفتمان سینما تحقق بخش صلح جهانی باید باشد و زیتون در تمام دنیا نماد این کلید آرامش است. https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2021/02/avc_shoeibi3.mp4?_=1 کارگردانی مقدماتی مدرس بهروز شعیبی کسانی که سینما را می شناسند و کسانی که سینما را دوست دارند می دانند که کارگردانی غیر از شکل و پوسته […]

بسته سرو

بسته آموزشی سرو

سرو بلند بالاست و آزاده. امید داریم سینمایمان با همین قد و قامت جهانی شود و بلندآوازه و آزاده بماند و ببالد. کارگردانی مقدماتی مدرس همایون اسعدیان حرفه‌ سینما از آن شغل‌های وسوسه‌ برانگیز است. در همه‌ جای دنیا کارگردانی پیدا می‌شود که به یک‌باره استعداد بازیگری یک پیرمرد یا یک جوان را کشف کند […]

بسته بلوط

بلوط

بلوط ریشه در کوه‌های این سرزمین دارد و میراث یک فرهنگ است. مردم کوهستان با آن زیسته‌اند و از آن تغذیه کرده‌اند. روزگار سرد و سخت زیادی از سرگذارنده اما همچنان پابرجاست. هویتی اگر بخواهد شکل بگیرد با همین سرد و سخت‌ها و نقد و نیش‌هاست. سینما اگر بخواهد جان بگیرد باید نقد شود.  دیدن […]

بسته صنوبر

بسته آموزشی صنوبر

 تحلیل فیلم صنوبرها درختانی جذاب با ریشه‌های بسیار قوی و مقاوم هستند طوری‌که که برای رشد مراقبت کمی می‌خواهند. ما هم بسته به حالمان نیاز به این مراقبت‌ها داریم. برای بعضی سینما درمانی تجویز می‌شود. فیلم و روان‌شناسی (دورۀ نخست) مدرس مصطفی سلیمانی https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/1614/77/avc_soleimani.mp4?_=1 کارگاه تحلیل فیلم با رویکرد روان‌شناسی، بسیاری از روان‌شناسان معتقدند که […]

نویسندگی خلاق

سید احمد بطحایی

نویسندگی خلاق چیست و چرا؟ گاهی دوست داریم ایده، فکر، تجریه و روایت خود را بنویسیم. خاطره یا داستانی که دوست دارد از هزار توی زهدانِ ذهن به دنیای کلمه و واژه بیاید ولی نمی‌شود. یعنی هر کاری می‌کنیم بنویسیم‌اش انگار واژه‌ای برای توصیف و نمایشش پیدا نمی‌کنیم. چند خطی می‌نویسیم و بعد نمی‌دانیم چطوری […]

نویسندگی خلاق

یونس عزیزی

https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/11/avc_azizi-a.mp4 نویسندگی خلاق به چه کار می‌آید؟ نویسندگی خلاق از رشته‌های نوپای نویسندگی در جهان است و روانی قلمِ حاصل از یادگیری آن، برای فعالیت در شاخه‌های متعدد نوشتن مانند نامه‌نگاری، یادداشت‌نویسی، روزنامه‌نگاری، تولیدمحتوای سایت و کانال تلگرام و صفحۀ اینستاگرام به کار می‌آید. در این کارگاه، رویکرد ما داستان‌نویسی است. تمام تمرینات و تکالیف […]

نویسندگی خلاق

فاطمه سرکارپور

https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/1614/77/avc_sarkarpoor.mp4 نویسندگی خلاق نویسندگی خلاق را بیاموزیم تا بتوانیم در هر نوع قالبی بنویسیم: در دوره نویسندگی خلاق هیچ قالب نوشتاری آموزش داده نمی‌شود. نویسندگی خلاق می‌تواند پایۀ هر نوع قالبی باشد. مثل داستا‌ن‌نویسی، یادداشت‌نویسی‌روایت‌نویسی و… .پس تنها کار آن، همان‌طورکه از اسمش پیداست، پرورش خلاقیت است. در این دوره یاد می‌گیریم چطور حواس پنجگانه‌مان […]

داستان‌نویسی مقدماتی

فاطمه سرکارپور

داستان‌نویس شو! اگر کتابی هست که می‌خواهی بخوانی ولی هنوز نوشته نشده، دست به کار شو و بنویسش! شاید بپرسید از کجا بدانم استعداد نویسندگی دارم؟ رابرت بنچلی، فیلمنامه‌نویس امریکایی، بعد از پانزده سال نوشتن و معروف شدن، گفت که تازه فهمیدم هیچ استعدادی در نوشتن ندارم ولی به دلیل شهرتم دیگر نمی‌توانستم این کار […]

داستان‌نویسی مقدماتی

مهدی حمیدی پارسا

چرا داستان بنویسیم؟ در طول تاریخ بشر، بسیار داستان نوشته شده و بسیار داستان عاشقانه؛ اما هر داستانی و هر عشقی حال و هوای منحصربه‌فرد خود را دارد. چرا چنین است؟ چون ما انسان‌ها هر یک منحصربه‌فردیم و تجربۀ ویژۀ خودمان را از زندگی داریم. همه عاشق می‌شویم اما قصۀ عشق‌مان و احساسمان نسبت به […]

داستان‌نویسی پیشرفته

حمید بابایی

چرا داستان می‌نویسیم؟ انسان‌ها ذاتاً قصه‌گو هستند. از آن زمان که آتش را کشف کردند و توانستند اوقاتی در ظلمات شب را کنار هم دور آتش بیدار بمانند، احتمالاً برای هم قصۀ تلاش‌ها و درگیری‌های طول روزشان با حیات وحش را پر اغراق و جذاب تعریف می‌کرده‌اند. خیلی از آموزه‌ها و تجربیات و پندها در […]

داستان‌نویسی تکمیلی (دورۀ اول: نامه‌های یوسا)

کاوه فولادی‌نسب

نویسندگی نیاز به آموزش دارد؟ «همه قبول دارند که برای موسیقی، نقاشی، طبابت، حتی رانندگی و خیلی چیزهای دیگر باید آموزش دید اما خیال می‌کنند برای نوشتن نیازی به آموزش نیست و همین که قلمی باشد و کاغذی، کافی است. نتیجه چه می‌شود؟ رکود فعلی ادبیات داستانی ایران که یکی از مهمترین دلایلش همین باور […]

داستان‌نویسی تکمیلی (دورۀ دوم: سبک‌شناسی)

کاوه فولادی‌نسب

چرا ادبیات؟ هیچ شکوهی را نمی‌توان بالاتر از ادبیات جُست. ادبیات دنیای ما را توسعه، و رواداری را در ما پرورش می‌دهد. کسی که می‌نویسد نیازی به تراپیست پیدا نمی‌کند؛ خودِ ادبیات ما را تراپی و درمان می‌کند. چرا که ما در داستان‌هایمان از کمبودها، ترس‌ها و حقارت‌هایمان می‌نویسیم و همین تخلیه کردن، به زبان […]

کارگاه تخصصی داستان (دورۀ اول)

سید احمد بطحایی

در دوره اول کارگاه تخصصی داستان چه می‌کنیم؟  در این دوره هنرجو سلوکی را آغاز می‌کند برای خلق یک اثر داستانی، برای خلق جهانی که آن را فهمیده، زیسته و تجربه کرده است؛ با زبانی پیراسته و نثری پاکیزه. قرار است شرکت‌کنندگان به سمت بازآفرینی دنیایشان در قالب کلمات قدم بردارند. در این کارگاه تکنیک‌های […]

داستان‌نویسی کودک مقدماتی

مصطفی رحماندوست

چرا داستان‌نویسی کودک یاد بگیریم؟ شنیدن قصه برای بچه‌ها خیلی جالب است چون انتظارآفرینی دارد و آن‌ها می‌خواهند بدانند بعدش چه می‌شود. اما برای هر پدر و مادری که قصه می‌گوید اتفاق افتاده که بچه‌ها از آن‌ها خواسته‌اند که قصه‌ای را بارها و بارها تعریف کنند. حتی اگر والدین موقع تعریف کردن، به خاطر خستگی، […]

داستان‌نویسی کودک پیشرفته

مصطفی رحماندوست

در کارگاه داستان‌نویسی کودک پیشرفته چه خواهد گذشت؟ در این کارگاه اول به سراغ داستان‌نویسی کودک در حوزۀ مضامین مذهبی می‌رویم و به این می‌پردازیم که آیا تمام روایات و اتفاقاتی که در منابع دینی و مذهبی هستند قابلیت تبدیل به داستان کودک را دارند؟ چطور باید فهمید که چه مضمون و روایتی را به […]

داستان‌نویسی نوجوان مقدماتی

احمد اکبرپور

داستان‌نویسی برای نوجوان چه فرقی با داستان بزرگسال دارد؟  کتاب‌هایی که در دوران نوجوانی می‌خوانیم شاید اولین کتاب‌های جدی زندگیمان باشند. آن‌ها ما را به دنیایی می‌برند که تاکنون تجربه‌شان نکرده‌ایم. لذت یک زندگی جدید را به ما هدیه می‌دهند. به بعضی رؤیاهایمان در دل این کتاب‌ها دست می‌یابیم و دوستان زیادی لابلای کلمات آن‌ها […]

طنزنویسی

حسام حیدری

طنزنویسی را می‌شناسیم؟ مگ گراهیل در تعریف طنز می‌گوید:«اثری ادبی که با استفاده از بذله، وارونه‌سازی، خشم و نقیضه، ضعف‌ها و تعلیمات اجتماعی جوامع بشری را به نقد می‌کشد». به عبارت دیگر، ادبیات طنز، چه به شکل نظم و چه نثر، جنبه‌های نامطلوب رفتار بشری و رویه‌های نامتناسبی که در جامعه و در حاکمیت، جاافتاده […]

بسته پسته

پسته

 داستان نویسی درخت پسته را دیده‌اید؟ درخت قشنگی است. میوه‌اش هم که به خاطر پرخاصیتی برای مغز و تفکر توصیه شده و خندانی‌اش هم که زبانزد است. کارگاه داستان نویسی کاوه فولادی نسب هم کم چنین احوالاتی را تداعی نمی‌کند. کارگاه داستان‌نویسی تکمیلی (دورۀ اول: نامه‌های یوسا) – کاوه فولادی‌نسب «همه قبول دارند برای موسیقی، […]

بسته اقاقیا

فاطمه سرکارپور

چرا نویسندگی و داستان‌نویسی یاد بگیریم؟ ما آدم‎‌ها عادت داریم به داستان‌گویی؛ و به قدری این قالب برایمان ارزشمند است که تقریباً همه چیز را داستانی دریافت می‌کنیم و داستانی هم انتقال می‌دهیم. مثلاً وقتی می‌خواهیم از یک مهمانی برای دوستمان بگوییم هم قصه‌وار تعریف می‌کنیم؛ با حسین و احمد و بابک به خانۀ مرتضی […]

بسته ارغوان

ارغوان

یادگیری نویسندگی و داستان‌نویسی چه دستاوردی می‌تواند داشته باشد؟ با یادگیری مهارت نویسندگی، علاوه بر ارتقای مهارت‌های نوشتاری و تسلط بر فنون زبانی، در برقراری ارتباط با دیگران و انتقال افکار و احساسات خود به آنان موفق‌تر خواهید بود. می‌آموزید که چطور بر روی موضوعات تمرکز کنید و به شکلی عمیق‌تر به آنها بیاندیشید و […]

بسته انار

انار

چرا داستان‌نویسی کودک یاد بگیریم؟ شنیدن قصه برای بچه‌ها خیلی جالب است چون انتظارآفرینی دارد و آن‌ها می‌خواهند بدانند بعدش چه می‌شود. اما برای هر پدر و مادری که قصه می‌گوید اتفاق افتاده که بچه‌ها از آن‌ها خواسته‌اند که قصه‌ای را بارها و بارها تعریف کنند. حتی اگر والدین موقع تعریف کردن، به خاطر خستگی، […]

روایت‌نویسی مقدماتی

مکرمه شوشتری

روایت‌نویسی را می‌شناسیم؟ روایت طیف گسترده‌ای از گفته‌ها و نوشته‌ها را در بر می‌گیرد. درواقع روایت بازنمایی رخدادها در بستر زمان است. قصه یک رخداد یا مجموعه‌ای از رخدادها است و گفتمان روایی شیوۀ بازنمایی یا شکل تعریف آن است؛ و ظرف‌های مختلفی دارد. ما حتی وقتی به چیزی مثل تصویر هم که ایستا و […]

روایت‌نویسی پیشرفته

مکرمه شوشتری

ناداستان چیست؟ ناداستان ما را با واقعیت و ترس‌هایمان مواجه می‌کند. با حقیقت عریانی که در زندگیمان وجود دارد؛ حقیقتی که هست اما حاضر نیستیم برگردیم و به آن نگاه کنیم. ناداستان گاهی مثل یک جلسۀ روان‌شناسی عمل می‌کند. زخم‌ها را می‌شکافد و به آدم در مورد خیلی از مسائلی که شاید هیچ‌وقت نمی‌خواسته یا […]

درسگفتار نزدیک داستان

نزدیک داستان

کارگاه نزدیک داستان چیست؟ این کارگاه فرصت خوبی است برای کسانی که دل در گرو ناداستان دارند، تا ساعاتی را با سه نویسندۀ حرفه‌ای به صحبت دربارۀ فراز و نشیب‌های ناداستان‌نویسی بگذرانند و فهمی عمیق‌تر از این شاخۀ نورستۀ ادبیات به دست آورند. با مکرمه شوشتری از چه می‌گوییم؟ همۀ ما در زندگی خاطرات و […]

نگارش پادکست

هدی محمدی

پادکست چیست؟  پادکست فایلی صوتی است که در فضای اینترنت منتشر می‌شود و مردم می‌توانند از طریق گوشی‌های همراه خود آن‌ها را بشنوند. اما چه شد که پادکست‌ها به زندگی ما آمدند؟ چه مزیت‌هایی نسبت به رسانه‌های پیش از خود دارند؟ اولین مزیت پادکست نسبت به سایر اشکال رسانه این است که تولید آن برای […]

مستندنگاری

زهرا کاردانی

https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_karadani.mp4?_=1 مستندنگاری چیست؟ هر متن و روایتی که مبتنی بر واقعیت باشد، در حوزۀ ناداستان قرار می‌گیرد مثل مستندنگاری، خاطره‌نویسی، سفرنامه‌نویسی و متونی از این دست؛ که مهمترین ویژگی مشترکشان این است که یک «رخداد» را روایت می‌کنند. مثل آنچه جلال آل‌احمد در کتاب «خسی در میقات» انجام داده است. حضور رخداد در متن بسیار […]

بسته سپیدار

سپیدار

روایت نویسی سپیدار نشانه شروع سفر است. سپیده را در خود نهفته و بیانگر روشنایی و تداعی آفتاب و طلوع و صبح و سحر است در ذهن سالک. «رهگذر شاخه نوری که به لب داشت به تاریکی شن‌ها بخشید و به انگشت نشان داد سپیداری و گفت: نرسیده به درخت، کوچه باغی است که از […]

آشنایی با فیلمنامه‌نویسی

احمد نوری

https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنوی‌خوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره می‌خواهیم مثنوی را برای […]

فیلمنامه‌نویسی مقدماتی

فریدون فرهودی

اول فیلم بود یا فیلمنامه؟ از اوایل سدۀ 20 میلادی که اولین تصاویر متحرک بر روی نوارهای باریکی که «فیلم» نامیده شد، قرار گرفت تا اکنون که فناوری‌های دیجیتال هم به کمک فیلم‌سازان آمده است، آنچه مردم را پای تصویر مستطیلی نگه می‌داشت، گیرایی قصه‌ای بود که روایت می‌شد. اما قصه‌ها و شخصیت‌هایشان باید جان […]

فیلمنامه‌نویسی پیشرفته

فریدون فرهودی

فیلمنامه‌نویسی به چه کار می‌آید؟ هر فیلمی برای ساخته‌شدن بیش از هر چیز نیاز به فیلمنامه دارد. فیلمنامه نه فقط مخصوص فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی است که فیلم‌های تبلیغاتی، انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای نیز به فیلمنامه نیاز دارند. هنرجویان با شرکت در دورۀ فیلمنامه‌نویسی یاد می‌گیرند چطور یک فیلمنامۀ قوی برای چنین پروژه‌هایی بنویسند. در […]

فیلمنامه‌نویسی مقدماتی

مهدی داودآبادی

فیلمنامه چیست؟  فیلمنامه یک متن فنی است که جهت انتقال یک داستان از طریق صوت و تصویر، با علایم اختصاصی، تدوین می‌شود. در واقع فیلمنامه بخشی از یک اثر هنری است. قبل از تولید فیلم، فیلمنامه در اختیار کارگردان و بازیگران قرار می‌گیرد و بعد از پایان فیلمبرداری از بین می‌رود. فیلمنامه با داستان و […]

فیلمنامه‌نویسی پیشرفته

مهدی داودآبادی

فیلمنامه‌نویسی چه اهمیتی دارد؟  نخستین قدم برای ساخت فیلم، داشتن فیلمنامه است؛ فیلمنامه‌ای که بتواند قصه بگوید، حرف روز را بزند، به نقد اجتماعی و سیاسی بپردازد، قهرمان و اسطوره بسازد و سبک و ژانرهای گوناگون را به تصویر بکشد. یک فیلم خوب با فیلمنامه‌ای شکل می‌گیرد که حساب‌شده نوشته شده باشد و قصه‌ای بگوید […]

فیلمنامه‌نویسی مقدماتی

احمد نوری

فیلمنامه‌نویسی دانش است یا مهارت؟ شباهت فیلمنامه‌نویسی با سایر دانش‌ها در این است که یکسری قوانین و قواعد و نکاتی در آن وجود دارد که باید فراگرفت. اما نقطۀ تفاوتش اینجا است که گفتن و شنیدن و خواندن این قواعد بدون کار عملی هیچ فایده‌ای ندارد. درواقع فیلمنامه‌نویسی دانش نیست بلکه مهارت است؛ همانگونه که […]

بسته کاج

کاج

بسته آموزشی فیلمنامه‌نویسی مهدی داودآبادی درخت کاج در فرهنگ‌ غربی و شرقی نماد است. در شرق دور نشانه نیکبختی و جاودانگی است و در غرب نماد تولد و سرزندگی و سال نو. وقتی درختی می‌تواند نماد نزدیکی فرهنگهای دور در شرق و غرب عالم باشد فیلم‌ها چرا نتوانند؟ این کارگاه شامل دو دوره فیلمنامه‌نویسی مقدماتی […]

ویرایش و درست‌نویسی مقدماتی

مهدی صالحی

ویراستاری چیست؟ کنفوسیوس، فیلسوف چینی، می‌گوید:«ظلم‌های بزرگ در تاریخ بشر، از ظلم به واژه‌ها آغاز شده است.» اگر توجه کنید بسیاری از اتفاقاتی که در اطراف ما می‌افتد، از واژه شکل می‌گیرد. این واژه‌ها هستند که مفاهیم را منتقل می‌کنند، ذهنیت‌ها و روحیه‌ها را می‌سازند، و تفاهم‌ها و سوءتفاهم‌ها و ماجراهایشان هم حول و حوش […]

ویرایش و درست‌نویسی متوسطه

مهدی صالحی

ویرایش و درست‌نویسی متوسطه (ویراستاری متوسطه) ویرایش زبانی گرته برداری ستیزی ویرایش صوری ۱- دستور خط ۲- املا ۳- فاصله گذاری ۴- عدد نویسی ۵- اجرای کتاب ۶- فهرست ۷- لایه بندی ۸- نشانه گذاری ۹- ارجاع دهی ۱۰- تنظیم کتابنامه دقایقی از کارگاه ویراستاری متوسطه توجه: این کارگاه در زمستان تابستان 1400 به‌صورت مجازی […]

آیین ویرایش و نگارش مقدماتی

ابوالفضل طریقه‌دار

آیین ویرایش و نگارش مقدماتی مدرس ابوالفضل طریقه‌دار شناخت آفت‌های واژه، جمله و پاراگراف، ساختار بندی، مهندسی کتاب و مناسبات انسانی در عرصه نگارش و ویرایش. https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_tarigheh-dar.mp4?_=1 برنامه درسی دوره مبانی ویرایش (زبان و کارکردها و گونه‌های آن، زبان معیار و فصیح، تفاوت گفتار با نوشتار و …)تاریخچه ویرایش در ایـران (معنای واژه ویرایش، نخستین […]

آیین ویرایش و نگارش پیشرفته

ابوالفضل طریقه‌دار

بسته ویراستاری درخت چنار از هزاران سال پیش نزد ایرانیان از اهمیت و احترام خاصی بهره‌مند بوده است. این درخت نماد حکومت و سرزندگی بوده و شاید به دلیل پوست انداختن هرساله‌اش بتوان آن را نماد حیات دوباره و به دست آوردن جوانی نیز دانست. همین حکایت ویراستاری است که شوق زنده نگه‌داشتن زبان کهن […]

کتابِ بد

منصوره مصطفی‌زاده

https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنوی‌خوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره می‌خواهیم مثنوی را برای […]

کتاب‌خوانی

منصوره مصطفی‌زاده

https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنوی‌خوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره می‌خواهیم مثنوی را برای […]

کتاب‌نخوانی

منصوره مصطفی‌زاده

https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنوی‌خوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره می‌خواهیم مثنوی را برای […]

کودک و انیمیشن

پرستو عسگرنجاد

دوره کودک و انیمیشن چیست؟ خودمان را یادتان هست؟ ما بودیم و دو ساعت برنامۀ کودک در تلویزیون دهۀ شصت و هفتاد که دو شبکه بیشتر نداشت. بچه‌هایمان را می‌بینید؟ میان انبوهی شبکۀ تلویزیونی و ماهواره‌ای و سایت و نرم‌افزار پخش برخط فیلم و انیمیشن، ایستاده‌اند. می‌شود خودمان را کنار بکشیم، ولشان کنیم هر چه […]

فتوشاپ مقدماتی کردی

امید کردی

https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنوی‌خوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره می‌خواهیم مثنوی را برای […]

طراحی پوستر

امید کردی

https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنوی‌خوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره می‌خواهیم مثنوی را برای […]

صفحه آرایی (ایندیزاین)

مجتبی مجلسی

https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنوی‌خوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره می‌خواهیم مثنوی را برای […]

طراحی جلد

مجتبی مجلسی

طراحی جلد کتاب چیست؟ و چه تفاوتی با طراحی پوستر دارد؟ خیلی‌ها طراحی جلد کتاب را با طراحی پوستر یکی می‌دانند. گرچه این دو هم‌پوشانی‌هایی با هم دارند اما کاملاً دو دنیای متفاوتند. در طراحی پوستر شما نیاز به خلق قصه، کپشن و شعار دارید در حالی که در طراحی جلد کتاب چنین نیازی وجود […]

فتوشاپ مقدماتی سلیمانی

سپیده سلیمانی

فتوشاپ مقدماتی مدرس سپیده سلیمانی برنامه درسی دوره آشنایی با محیط نرم افزار و مفاهیم گرافیک کامپیوتری ) پیکسل- رنگ در کامپیوتر(. معرفی ساختار فتوشاپ، کاربرد اقتصادی فتوشاپ و بررسی چندین پروژه انجام شده توسط فتوشاپ فایل های ورودی و خروجی )معرفی کانال های رنگی، سایزها و رزولوشن در تصویر ورودی فرمت های کاربردی در […]

فتوشاپ پیشرفته

سپیده سلیمانی

فتوشاپ پیشرفته مدرس سپیده سلیمانی برنامه درسی دوره ارائه مباحث تکمیلی درباره منوها و فرمان های اساسی آموزش لایه Mask و کاربرد های اساسی آن (Clipping Mask – Layer Mask) آموزش، معرفی و کاربرد پانل های Actions و Channels آموزش ابزار Pen Tools و پانل Path و نحوه کاربرد و استفاده از مسیرها آموزش ابزار […]

فتوشاپ مقدماتی بحرینی

حسین بحرینی

https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنوی‌خوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره می‌خواهیم مثنوی را برای […]

بسته رز

سپیده سلیمانی

بسته رز رز: تنوع و رنگارنگی‌اش شباهت زیادی به محیط این برنامه دارد. فتوشاپ مقدماتی مدرس سپیده سلیمانی برنامه درسی دوره آشنایی با محیط نرم افزار و مفاهیم گرافیک کامپیوتری ) پیکسل- رنگ در کامپیوتر(. معرفی ساختار فتوشاپ، کاربرد اقتصادی فتوشاپ و بررسی چندین پروژه انجام شده توسط فتوشاپ فایل های ورودی و خروجی )معرفی […]

موشن‌گرافیک افترافکت

هدی بهرامی

https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنوی‌خوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره می‌خواهیم مثنوی را برای […]

تدوین (پریمیر)

صادق شاهسون

https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنوی‌خوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره می‌خواهیم مثنوی را برای […]

تدوین (اودیشن و پریمیر)

مهدی بدوی

https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنوی‌خوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره می‌خواهیم مثنوی را برای […]

تدوین پادکست

علیرضا جلالی

https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنوی‌خوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره می‌خواهیم مثنوی را برای […]

عکاسی مقدماتی

مهدی طاهری

کارگاه عکاسی مدرس مهدی طاهری معرفی دوره عکاسی چرا می‌خواهید عکاسی ثبت نام کنید؟ بعضی‌ها می‌خواهند صرفاً برای ثبت لحظات زندگی‌شان این مهارت را یاد بگیرند و بعضی‌ دیگر برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفه‌ای و کسب درآمد از این رشته می‌خواهند در یک کارگاه آموزش عکاسی شرکت کنند. در هر دو حالت اولین […]

عکاسی پیشرفته

مهدی طاهری

کارگاه آموزش عکاسی پیشرفته مهدی طاهری در عکاسی مقدماتی با دوربین و لنز آشنا شدیم و توانستیم در نورهای مختلف عکس نرمال ثبت کنیم . بیشتر تمرکز ما در عکاسی مقدماتی مباحث فنی بود اما در عکاسی پیشرفته ضمن تکمیل برخی مباحث فنی، نگاه ما از تنظیمات دوربین و به دنیای بیرون خواهد بود . […]

انیمیشن‌سازی مقدماتی

رضا مومنی

https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنوی‌خوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره می‌خواهیم مثنوی را برای […]

انیمیشن‌سازی پیشرفته

رضا مومنی

کارگاه انیمیشن‌سازی (دو بعدی کات‌اوت) – پیشرفته انیمیشن یا همان پویانمایی خودمان، مهارت حرکت بخشی دوبعدی به تصاویر است. این رشته در دل خود هنرهایی مثل سینما، نقاشی و موسیقی را گنجانده. روش‌های مختلفی برای ساخت انیمیشن وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی است. نرم افزار مورد استفادهٔ ما در این […]

بسته یاس

مهدی صالحی

بسته ویراستاری یاس  متن  ویراستاری شده را که می‌خوانیم از سبکی و روانی‌اش در چنان خلسه‌ای فرو می‌رویم چونان که بوته یاسی را بوییده‌ایم. ویراستاری مقدماتی ۱- زبان چیستی و کارکرد گونه‌های زبان درست و غلط زبان ۲- ویراستار جایگاه ویراستار در صنعت نشر وظیفه ویراستار + دو پرسش راهگشا ۳- ویرایش انواع ویرایش ابزار ویرایش […]

بسته چنار

چنار

بسته ویراستاری درخت چنار از هزاران سال پیش نزد ایرانیان از اهمیت و احترام خاصی بهره‌مند بوده است. این درخت نماد حکومت و سرزندگی بوده و شاید به دلیل پوست انداختن هرساله‌اش بتوان آن را نماد حیات دوباره و به دست آوردن جوانی نیز دانست. همین حکایت ویراستاری است که شوق زنده نگه‌داشتن زبان کهن […]

×
ورود | ثبت‌نام
لطفا شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
ورود شما به معنای پذیرش شرایط و قوانین می باشد