سعدی و زندگی
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است.در این دوره میخواهیم مثنوی را برای زندگی […]
بیهقیخوانی بهمثابه متنی داستانی (دوره اول)
بیهقیخوانی به مثابه متنی داستانی (دوره اول) مدرس یاسین حجازی خوانش تاریخ بیهقی توسط یاسین حجازی، اجارهنشینیِ ادبیات در منزلِ تاریخ: بازخوانیِ تاریخِ بیهقی دقایقی از کارگاه (دوره اول) برنامه درسی دوره قصۀ خیشخانه بازگشتن از سپاهان به گرگان و ری بندگی اعیان ری پیش آمدن رکابدار محمودی به دامغان غوغای ری پیش آمدن رسول […]
بیهقیخوانی بهمثابه متنی داستانی (دوره دوم)
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2021/02/avc_hejazi.mp4?_=5 بیهقیخوانی به مثابه متنی داستانی (دوره دوم) مدرس یاسین حجازی اجارهنشینیِ ادبیات در منزلِ تاریخ: بازخوانیِ تاریخِ بیهقی به مثابهٔ متنی داستانی برنامه درسی دوره نامۀ حَشَمِ تگیناباد به هرات فروگرفتنِ علیِ امیرنشان شکوهیدنِ محمودیان بقیتِ احوالِ امیرِ بازداشته نامه به قَدَرخان دقایقی از کارگاه (دوره دوم) توجه: این کارگاه در زمستان 1399 بهصورت […]
بیهقیخوانی بهمثابه متنی داستانی (دوره سوم)
چرا تاریخ بیهقی میخوانیم؟ ابوالفضل بیهقی 29 ساله بود که به «دیوان رسالت» دربار محمود غزنوی وارد شد و زیر نظر استادش بونصر مشکان به نوشتن رونوشت نامههای مهم دربار پرداخت، و به این واسطه از نزدیک در جریان امورات سلطنت قرار گرفت؛ و از آنجایی که تا کهنسالی در دیوان رسایل به کار مشغول […]
بیهقیخوانی بهمثابه متنی داستانی (دوره چهارم)
چرا تاریخ بیهقی میخوانیم؟ ابوالفضل بیهقی 29 ساله بود که به «دیوان رسالت» دربار محمود غزنوی وارد شد و زیر نظر استادش بونصر مشکان به نوشتن رونوشت نامههای مهم دربار پرداخت، و به این واسطه از نزدیک در جریان امورات سلطنت قرار گرفت؛ و از آنجایی که تا کهنسالی در دیوان رسایل به کار مشغول […]
مثنویخوانی (حکایات)
کارگاه مثنویخوانی (حکایات) https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/1614/77/avc_zharfa.mp4?_=1 در این جلسات، متن مثنوی مولانا به صورت ترتیبی و موضوعی، قرائت و تحلیل معنایی میشود. تکیه بر درک مضامین در دو لایه بیرونی و درونی با عنایت به مجموع گفتمان مولانا (دستگاه فکری نهادینه شده از طریق گفتار) است. در عین حال، به فهم ظرایف زبانی مثنوی و نکات ادبی […]
مثنویخوانی (دفتر دوم)
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است.در این دوره میخواهیم مثنوی را برای زندگی […]
بسته عُنّاب
چرا تاریخ بیهقی میخوانیم؟ ابوالفضل بیهقی 29 ساله بود که به «دیوان رسالت» دربار محمود غزنوی وارد شد و زیر نظر استادش بونصر مشکان به نوشتن رونوشت نامههای مهم دربار پرداخت، و به این واسطه از نزدیک در جریان امورات سلطنت قرار گرفت؛ و از آنجایی که تا کهنسالی در دیوان رسایل به کار مشغول […]
بسته نی
مثنوی خوانی مولانا در مثنوی سخن ازنای جاودانیای میگوید که بهترین و زیباترین احساسات انسانی را از عمق دل آدمی در فضای بیکران زندگی برمیانگیزد. چون فغانش فغان همدلی و ناله اش ناله همدردی و همنوایی است. نی نزد مولانا نماد انسانی است که در مراتب سلوک ازخویش فانی شده و به عالم بیرنگی پیوسته […]