دیدن و فرم (دورۀ اول: فیلم خوشه‌های خشم)

مسعود فراستی

بلوط ریشه در کوه‌های این سرزمین دارد و میراث یک فرهنگ است. مردم کوهستان با آن زیسته‌اند و از آن تغذیه کرده‌اند. روزگار سرد و سخت زیادی از سرگذارنده اما همچنان پابرجاست. هویتی اگر بخواهد شکل بگیرد با همین سرد و سخت‌ها و نقد و نیش‌هاست. سینما اگر بخواهد جان بگیرد باید نقد شود. دیدن […]

دیدن و فرم (دورۀ دوم: درۀ من چه سرسبز بود)

مسعود فراستی

کلاسی درباره دیدن و فرم؛ یعنی اول دیدن و بعد بحث فرم را یاد بگیریم. بعد از این دو بحث به مقوله تحلیل می رسیم. قصد داریم فرم برای هنرجویان ملموس شود و حجاب های دیدنشان کنار برود تا بتوانند فرم ببینند؛ وقتی بتوانند فرم ببینند یعنی توانسته اند هنر ببینند. با مصداق ها، سکانس […]

دیدن و فرم (دورۀ سوم: ریش قرمز و شمال از شمال غربی)

مسعود فراستی

بلوط ریشه در کوه‌های این سرزمین دارد و میراث یک فرهنگ است. مردم کوهستان با آن زیسته‌اند و از آن تغذیه کرده‌اند. روزگار سرد و سخت زیادی از سرگذارنده اما همچنان پابرجاست. هویتی اگر بخواهد شکل بگیرد با همین سرد و سخت‌ها و نقد و نیش‌هاست. سینما اگر بخواهد جان بگیرد باید نقد شود. دیدن […]

دیدن و فرم (دورۀ چهارم: سریر خون، راشومون، درسو اوزالا و زیستن)

مسعود فراستی

دیدن و فرم – بررسی فیلم راشومون در این کارگاه با مسعود فراستی یک فیلم را نما به نما بررسی می‌کنیم. در یک گفتگوی سینمایی و مشارکت جمعی تحلیل و ایده نظرمان را می‌گوییم و درست «دیدن» را یاد می‌گیریم و رابطه‌اش را با «فرم» شفاف‌تر درک می‌کنیم. از احساس فراتر رفته و حس یک […]

بسته بلوط

بلوط

بلوط ریشه در کوه‌های این سرزمین دارد و میراث یک فرهنگ است. مردم کوهستان با آن زیسته‌اند و از آن تغذیه کرده‌اند. روزگار سرد و سخت زیادی از سرگذارنده اما همچنان پابرجاست. هویتی اگر بخواهد شکل بگیرد با همین سرد و سخت‌ها و نقد و نیش‌هاست. سینما اگر بخواهد جان بگیرد باید نقد شود.  دیدن […]

×
ورود | ثبت‌نام
لطفا شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
ورود شما به معنای پذیرش شرایط و قوانین می باشد