کارگردانی پیشرفته
کارگردانی پیشرفته مدرس بهروز شعیبی کسانی که سینما را می شناسند و کسانی که سینما را دوست دارند می دانند که کارگردانی غیر از شکل و پوسته بیرونی که قالب نمایشی آن یک فیلم است قاعدتا بحث تخصصی سینما یک صنعت است و یادگیری کارگردانی سینما از واجبات است برای کسانی که قرار است پشت […]
کارگردانی مقدماتی
کارگردانی مقدماتی مدرس همایون اسعدیان حرفه سینما از آن شغلهای وسوسه برانگیز است. در همه جای دنیا کارگردانی پیدا میشود که به یکباره استعداد بازیگری یک پیرمرد یا یک جوان را کشف کند و اسمش با بازی در یک فیلم یا سریال یک شبه سر زبانها بیفتد. میشود گفت این غافلگیری در ذات حرفهی سینما […]
نویسندگی خلاق
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/1614/77/avc_sarkarpoor.mp4 نویسندگی خلاق نویسندگی خلاق را بیاموزیم تا بتوانیم در هر نوع قالبی بنویسیم: در دوره نویسندگی خلاق هیچ قالب نوشتاری آموزش داده نمیشود. نویسندگی خلاق میتواند پایۀ هر نوع قالبی باشد. مثل داستاننویسی، یادداشتنویسیروایتنویسی و… .پس تنها کار آن، همانطورکه از اسمش پیداست، پرورش خلاقیت است. در این دوره یاد میگیریم چطور حواس پنجگانهمان […]
داستاننویسی مقدماتی
چرا داستان بنویسیم؟ در طول تاریخ بشر، بسیار داستان نوشته شده و بسیار داستان عاشقانه؛ اما هر داستانی و هر عشقی حال و هوای منحصربهفرد خود را دارد. چرا چنین است؟ چون ما انسانها هر یک منحصربهفردیم و تجربۀ ویژۀ خودمان را از زندگی داریم. همه عاشق میشویم اما قصۀ عشقمان و احساسمان نسبت به […]
داستاننویسی پیشرفته
چرا داستان مینویسیم؟ انسانها ذاتاً قصهگو هستند. از آن زمان که آتش را کشف کردند و توانستند اوقاتی در ظلمات شب را کنار هم دور آتش بیدار بمانند، احتمالاً برای هم قصۀ تلاشها و درگیریهای طول روزشان با حیات وحش را پر اغراق و جذاب تعریف میکردهاند. خیلی از آموزهها و تجربیات و پندها در […]
داستاننویسی تکمیلی (دورۀ اول: نامههای یوسا)
نویسندگی نیاز به آموزش دارد؟ «همه قبول دارند که برای موسیقی، نقاشی، طبابت، حتی رانندگی و خیلی چیزهای دیگر باید آموزش دید اما خیال میکنند برای نوشتن نیازی به آموزش نیست و همین که قلمی باشد و کاغذی، کافی است. نتیجه چه میشود؟ رکود فعلی ادبیات داستانی ایران که یکی از مهمترین دلایلش همین باور […]
کارگاه تخصصی داستان (دورۀ اول)
در دوره اول کارگاه تخصصی داستان چه میکنیم؟ در این دوره هنرجو سلوکی را آغاز میکند برای خلق یک اثر داستانی، برای خلق جهانی که آن را فهمیده، زیسته و تجربه کرده است؛ با زبانی پیراسته و نثری پاکیزه. قرار است شرکتکنندگان به سمت بازآفرینی دنیایشان در قالب کلمات قدم بردارند. در این کارگاه تکنیکهای […]
داستاننویسی کودک مقدماتی
چرا داستاننویسی کودک یاد بگیریم؟ شنیدن قصه برای بچهها خیلی جالب است چون انتظارآفرینی دارد و آنها میخواهند بدانند بعدش چه میشود. اما برای هر پدر و مادری که قصه میگوید اتفاق افتاده که بچهها از آنها خواستهاند که قصهای را بارها و بارها تعریف کنند. حتی اگر والدین موقع تعریف کردن، به خاطر خستگی، […]
داستاننویسی نوجوان مقدماتی
داستاننویسی برای نوجوان چه فرقی با داستان بزرگسال دارد؟ کتابهایی که در دوران نوجوانی میخوانیم شاید اولین کتابهای جدی زندگیمان باشند. آنها ما را به دنیایی میبرند که تاکنون تجربهشان نکردهایم. لذت یک زندگی جدید را به ما هدیه میدهند. به بعضی رؤیاهایمان در دل این کتابها دست مییابیم و دوستان زیادی لابلای کلمات آنها […]
روایتنویسی مقدماتی
روایتنویسی را میشناسیم؟ روایت طیف گستردهای از گفتهها و نوشتهها را در بر میگیرد. درواقع روایت بازنمایی رخدادها در بستر زمان است. قصه یک رخداد یا مجموعهای از رخدادها است و گفتمان روایی شیوۀ بازنمایی یا شکل تعریف آن است؛ و ظرفهای مختلفی دارد. ما حتی وقتی به چیزی مثل تصویر هم که ایستا و […]
آشنایی با فیلمنامهنویسی
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
فیلمنامهنویسی مقدماتی
اول فیلم بود یا فیلمنامه؟ از اوایل سدۀ 20 میلادی که اولین تصاویر متحرک بر روی نوارهای باریکی که «فیلم» نامیده شد، قرار گرفت تا اکنون که فناوریهای دیجیتال هم به کمک فیلمسازان آمده است، آنچه مردم را پای تصویر مستطیلی نگه میداشت، گیرایی قصهای بود که روایت میشد. اما قصهها و شخصیتهایشان باید جان […]
نمایشنامهنویسی
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_shahmardi.mp4 نمایشنامهنویسی مقدماتی آشنایی با مفاهیم کلیدی تئاتر، درام و جهان بینی های حوزه نمایش نامه نویسی؛ فراگیری چگونگی خلق ایده و پرورش آن؛ تبدیل ایده به طرح اولیه و پرورش آن با شکل دهی شخصیتها و … برنامه درسی دوره جادوی تئاتر؛ آشنایی با کلیت تئاتر ( نمایش نامه نویسی) و هنر / جادوی […]
ویرایش و درستنویسی مقدماتی
ویراستاری چیست؟ کنفوسیوس، فیلسوف چینی، میگوید:«ظلمهای بزرگ در تاریخ بشر، از ظلم به واژهها آغاز شده است.» اگر توجه کنید بسیاری از اتفاقاتی که در اطراف ما میافتد، از واژه شکل میگیرد. این واژهها هستند که مفاهیم را منتقل میکنند، ذهنیتها و روحیهها را میسازند، و تفاهمها و سوءتفاهمها و ماجراهایشان هم حول و حوش […]
آیین ویرایش و نگارش پیشرفته
بسته ویراستاری درخت چنار از هزاران سال پیش نزد ایرانیان از اهمیت و احترام خاصی بهرهمند بوده است. این درخت نماد حکومت و سرزندگی بوده و شاید به دلیل پوست انداختن هرسالهاش بتوان آن را نماد حیات دوباره و به دست آوردن جوانی نیز دانست. همین حکایت ویراستاری است که شوق زنده نگهداشتن زبان کهن […]
سواد رسانه (رویکرد شناختی)
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
کپیرایتینگ
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
کتابِ بد
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
فتوشاپ مقدماتی کردی
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
طراحی پوستر
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
طراحی جلد
طراحی جلد کتاب چیست؟ و چه تفاوتی با طراحی پوستر دارد؟ خیلیها طراحی جلد کتاب را با طراحی پوستر یکی میدانند. گرچه این دو همپوشانیهایی با هم دارند اما کاملاً دو دنیای متفاوتند. در طراحی پوستر شما نیاز به خلق قصه، کپشن و شعار دارید در حالی که در طراحی جلد کتاب چنین نیازی وجود […]
مبانی هنرهای تجسمی در گرافیک دیزاین
مبانی هنرهای تجسمی در گرافیکدیزاین را میشناسیم؟ گرافیکدیزاین را میتوان به یک نوجوان نابالغ تشبیه کرد چرا که عمر چندانی از تولدش در ایران نمیگذرد. این رشته در ایران زیر سایۀ نقاشی متولد شد و کار حرفهای خود را آغاز کرد. داستان هم به آنجا برمیگردد که برخی اساتید که در رشتۀ نقاشی توفیقات چندانی […]
فتوشاپ پیشرفته
فتوشاپ پیشرفته مدرس سپیده سلیمانی برنامه درسی دوره ارائه مباحث تکمیلی درباره منوها و فرمان های اساسی آموزش لایه Mask و کاربرد های اساسی آن (Clipping Mask – Layer Mask) آموزش، معرفی و کاربرد پانل های Actions و Channels آموزش ابزار Pen Tools و پانل Path و نحوه کاربرد و استفاده از مسیرها آموزش ابزار […]
موشنگرافیک افترافکت
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
تدوین (پریمیر)
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
تدوین پادکست
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
عکاسی مقدماتی
کارگاه عکاسی مدرس مهدی طاهری معرفی دوره عکاسی چرا میخواهید عکاسی ثبت نام کنید؟ بعضیها میخواهند صرفاً برای ثبت لحظات زندگیشان این مهارت را یاد بگیرند و بعضی دیگر برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفهای و کسب درآمد از این رشته میخواهند در یک کارگاه آموزش عکاسی شرکت کنند. در هر دو حالت اولین […]
انیمیشنسازی مقدماتی
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
حریر تحریر: آموزش خط تحریری به روش نستعلیق
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]
دکوراسیون داخلی
https://isoa.ir/academy/wp-content/uploads/2020/10/avc_zharfa.mp4?_=1 کارگاه مثنویخوانی (دفتر دوم) در این دوره بناست در محضر استاد حسینی ژرفا، متن مثنوی از دفتر دوم خوانده شود؛ تکیه بر درست خوانی و فهم متن میراث ماندگار ادب عرفانی فارسی و پرهیز از تأثیرپذیری از شرح کاملا نظری متقدمین از جمله اهداف این دوره است. در این دوره میخواهیم مثنوی را برای […]