هدی محمدی

کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه و پژوهشگر
هدی محمدی
تعداد هنرجو
19 هنرجو
تعداد جلسات
4 جلسه
ضبط
ضبط‌شده از کارگاه مجازی (تدوین شده)
طول دوره
طول دوره 263 دقیقه 
پشتیبان
پشتیبانی محتوایی دارد (2 جلسه - 120 دقیقه)
گواهی پایان دوره
مدرک معتبر دارد (با نشان یونسکو)
کار پایانی
کار پایان دوره دارد

پادکست چیست؟

 پادکست فایلی صوتی است که در فضای اینترنت منتشر می‌شود و مردم می‌توانند از طریق گوشی‌های همراه خود آن‌ها را بشنوند. اما چه شد که پادکست‌ها به زندگی ما آمدند؟ چه مزیت‌هایی نسبت به رسانه‌های پیش از خود دارند؟ اولین مزیت پادکست نسبت به سایر اشکال رسانه این است که تولید آن برای پادکستر و مصرف آن برای مخاطب ارزان است. دوم اینکه در این روزگار پرمشغله، جایگزین خوبی برای مطالعه است. سوم اینکه زمان‌های مردۀ مخاطب را زنده می‌کند؛ ساعت‌های طولانی که در ترافیک خیابان‌ها و ایستگاه اتوبوس و مترو و اتاق‌های انتظار می‌گذرد، حالا می‌تواند هم مفید باشد و هم قابل تحمل. و مهمتر اینکه پادکست‌ها همیشه در دسترس‌اند چون گوشی‌ها همراه همیشگی ما هستند.
پادکست‌ها به سان سایر رسانه‌ها باید در کنار اطلاعات ارزشمندی که به مخاطب می‌دهد، سرگرم‌کننده باشد نه کسل‌کننده و حوصله‌سربَر؛ که اگر چنین باشد می‌تواند مخاطبانی شیفته و وفادار به دست آورد. شما فکر می‌کنید عنصر اصلی محبوبیت در پادکست‌های موفقی مثل چنل‌بی، رادیو مرز، احسانو و … چیست؟ روایت!
مهم است گام نخست یادگیری و انجام هر کاری درست و دقیق برداشته شود. از این رو برای یادگیری نگارش پادکست و نفوذ به دل مخاطب این کارگاه را به شما پیشنهاد می‌کنیم و می‌دانیم که پادکستر موفقی خواهید شد.

در کارگاه نگارش پادکست چه خواهد گذشت؟

سخن از چیستی پادکست و تاریخچۀ پیدایش آن آغاز می‌شود تا به شناختی از فضایی که می‌خواهیم در آن قدم بگذاریم، دست یابیم. پس از آن با قالب‌های مختلف پادکست آشنا می‌شویم و یاد می‌گیریم چطور برای پادکستمان طرح بنویسیم و چه کنیم که یک جامعۀ مخاطب وفادار داشته باشیم. چطور پادکست ما امضای ما را داشته باشد و همین ویژه بودنش مخاطب‌گیرش کند.
در پایان هر جلسه به هنرجویان تکلیفی داده می‌شود تا هنرجو ببیند چقدر می‌تواند آموخته‌ها را عملی کند. انتظار داریم که در پایان این دوره هنرجو به طرح و برنامه‌ای جامع برای راه‌اندازی پادکستش برسد.

کارگاه نگارش پادکست به درد چه کسانی می‌خورد؟

اگر به دنبال مهارت‌هایی شبیه تدوین، صداگذاری و … هستید، این دورۀ نگارش پادکست به دردتان نمی‌خورد. در این دوره به نگارش متن پادکست می‌پردازیم و یاد می‌گیریم.

سرفصل های دوره

  1. تاریخچه و چیستی پادکست
  2. آشنایی با قالب‌های پادکست
  3. پژوهش در طراحی و نگارش پادکست
  4. خوانش و نقد متن پادکست هنرجویان

دقایقی از کارگاه

توجه:

کارگاه نگارش پادکست در زمستان 1401 به‌صورت مجازی برگزار شده و فیلم جلسات ضبط‌شدهٔ آن به‌صورت آنلاین در اختیار شما قرار می‌گیرد.

پس از خرید دوره قفل جلسات باز می‌شود (حتما باید وارد حساب کاربری شده باشید).

سوالات خود را در تلگرام و ایتا به نشانی isoapr_admin و تلفن تماس: ۰۲۵۳۷۸۳۰۸۱۱ و همچنین از طریق آیکن چت آنلاین سایت از ما بپرسید.

صفحات رسمی ما را در شبکه‌های اجتماعی با شناسه isoapr دنبال کنید.

لینک کوتاه دوره

https://isoa.ir/academy/?p=2258142

دیدگاهتان را بنویسید

×
ورود | ثبت‌نام
لطفا شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
ورود شما به معنای پذیرش شرایط و قوانین می باشد