دوره الگوهای اسلامی – ایرانی

معرفی:
هنر اسلامی یک هنر عرفانی و شگفت‌انگیز است که در سطح جغرافیایی گسترده در ملل مختلف گسترش یافته است. هنر ایرانی به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از هنر اسلامی، نقشی تأثیرگذار در تاریخ اسلام داشته و در بسیاری از سرزمین‌های اسلامی شکل غالب هنر بوده است. هنر ایرانی – اسلامی برگرفته از باورها، سنت ها، آداب و رسوم و سبک زندگی ساکنان این نواحی شکل گرفت. هنر ایرانی – اسلامی همواره از زبانی نمادین استفاده می کند که حقایق فلسفی حاکم بر تمدن سرزمین کهن ایران و اسلام را نشان می دهد.
در این دوره آموزشی که توسط یک هنرمند سرشناس تدریس می شود، با دنیای نقوش ایرانی – اسلامی آشنا می شوید و نحوه ترسیم برخی از آنها را به روش سنتی که چند قرن پیش ترسیم می کردند، یاد خواهید گرفت.

مدرس دوره: سرکار خانم حسنی پناه

خلاصه دوره:
ما در حال یادگیری اصول اولیه الگوهای فارسی – اسلامی و روش ها و سبک های مختلف آنها خواهیم بود. شما در حال یادگیری انگیزه های مختلف گل و اسلیمی هستید که در این سبک نقاشی استفاده می شود که برخی از آنها در زیر نشان داده شده است.

این دوره برای همه علاقمندان به هنرهای اسلامی یا سنتی مناسب است. از آنجایی که این دوره از پایه شروع می شود، ما هیچ گونه پیش زمینه هنری نخواهیم خواست، اگرچه داشتن فرصتی برای انجام نقاشی، طراحی یا اسکیس برای شما مفید خواهد بود.

آنچه خواهیم آموخت:
انگیزه های ساده فارسی – اسلامی
انگیزه های ختایی (انگیزه های گل)
انگیزه های اسلامی
تناسبات مختلف در نگاره های ایرانی – اسلامی

روش های تدریس:
این دوره عمدتاً با طراحی انجام می شود و ابزار اصلی شما یک مداد مناسب و مقداری کاغذ خواهد بود، اما ما در چند جلسه اخیر تعدادی از کارهایمان را نقاشی می کنیم تا شما هم بخواهید ابزارهایی را برای آن آماده کنید.

ما این دوره را بصورت آنلاین تحت Skyroom آموزش خواهیم داد. نام کاربری و رمز عبور کلاس آنلاین پس از ثبت نام ارائه خواهد شد.

برنامه و زمان برگزاری دوره:
این دوره پس از حداقل 3 ثبت نام کامل آغاز خواهد شد. این دوره 7 تا 8 جلسه خواهد داشت (بسته به عوامل مختلفی مانند تعداد شرکت کنندگان، اگر بیش از 6 نفر در کلاس داشته باشیم، به زمان بیشتری برای اصلاح نیاز داریم، بنابراین برای پوشش دادن به یک جلسه کامل نیاز داریم) .

هر جلسه حدود 2 ساعت طول می کشد (در صورت درخواست می توان زمان برگزاری هر کلاس را کاهش داد و در مقابل تعداد جلسات افزایش می یابد) بنابراین دوره آموزشی 15 ساعته است اما شما در تمام مدت با استاد در ارتباط خواهید بود. (یک ماه بعد از دوره برای راهنمایی بیشتر)

به دلیل تفاوت های زمانی، باید زمانی را تنظیم کنیم که برای همه افراد در دوره مناسب باشد، اما اولین گزینه ما ساعت 5 بعد از ظهر به وقت تهران (+3:30 GMT) است، اما ممکن است این زمان بنا به درخواست شرکت کننده تغییر کند (ما شرایط شما را در بخش های مختلف از جهان درک می کنیم؛ بنابراین تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا همه چیز را تا حد امکان به درستی تنظیم کنیم).

هزینه دوره:
100 یورو

به اطلاع می رساند حداقل قبل از شروع کلاس دوم درخواست پرداخت را داریم.

برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر لطفا با شماره زیر تماس حاصل بفرمایید و یا به درگاه ذیل مراجعه فرمایید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =