انتشارات مدرسه اسلامی هنر

از سوی انتشارات مدرسه اسلامی هنر صورت گرفت: ترجمه و چاپ 3 کتاب درباره هنر در قرآن

معاون پژوهشی مدرسه اسلامی هنر گفت: انتشارات مدرسه اسلامی هنر 3 کتاب «الظاهره الجمالیه فی القرآن الکریم»، «منهج القصه فی القرآن الکریم» و «الآفاق الفنیه فی القصه القرآنیه» را در زمینه هنر و زیبایی در قرآن ترجمه و چاپ کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام مهدی همازاده در گفت‌وگویی انتشارات مدرسه اسلامی هنر را دارای 4 حوزه نشر دانست و گفت: این حوزه‌ها شامل فلسفه هنر با گرایش هنر در فلسفه غرب، حکمت هنر با گرایش هنر و زیبایی در فلسفه و عرفان اسلامی، هنر و زیبایی در قرآن و سنت و فقه هنر است.
وی در ادامه از نشر 3 کتاب توسط انتشارات مدرسه اسلامی هنر خبر داد و گفت: یکی از کتب چاپ شده کتاب الظاهره الجمالیه فی القرآن الکریم (پدیده زیبایی شناختی در قرآن کریم) نوشته یکی از نویسندگان مطرح جهان عرب بوده که در 600 صفحه گردآوری شده است.
معاون پژوهشی مدرسه اسلامی هنر افزود: این کتاب ناظر بر مباحث سنتی و پیشین درباره جلوه‌های زیبایی‌شناسانه متن قرآن است، همچنین خود نویسنده با تسلط بر مباحث غرب در زمینه شناخت هنر سعی کرده است از بطن قرآن مباحث زیبایی شناختی که ناظر بر متن قرآن است را بیان کند.
وی کتاب دوم را «منهج القصه فی القرآن الکریم» به معنای روش داستان‌گویی قرآن کریم عنوان کرد و گفت: نویسنده این کتاب محمد شدید بوده که در 240 صفحه آن را گردآوری کرده است.
همازاده ادامه داد: سومین کتاب «الآفاق الفنیه فی القصه القرآنیه» (جلوه‌های هنر در قصه‌های قرآن) به نویسندگی محمد ناجی مشرح در 150 صفحه تدوین شده است.
وی در پایان تیراژ هر کدام از این کتاب‌ها را هزار جلد اعلام کرد و گفت: هر سه کتاب توسط حلقه مرآت ذیل مدرسه اسلامی هنر ترجمه و در اندازه رقعی به چاپ رسیده است که مخاطبان آن علاقمندان، پژوهشگران، محققان قرآن و دانشجویان هنر و حکمت هنر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 19 =