انتشارات مدرسه اسلامی هنر

«روش داستان‌گویی قرآن کریم» کتاب شد

انتشارات مدرسه اسلامی هنر، دارای چهار حوزه نشر است که عبارتند از: «قرآن کریم و هنر»، «فقه هنر»، «حِکمت هنر» (بر اساس فلسفه اسلامی و عرفان اسلامی)، «فلسفه هنر» (بر اساس فلسفه غرب).

اثر جدیدی که در حوزه «قرآن کریم و هنر» در انتشارات مدرسه به چاپ رسیده، ترجمه كتاب «منهج القصّة في القرآن» میباشد كه توسّط محمّد شدید به رشته تحریر درآمده و با عنوان «روش داستان گویی قرآن کریم» ترجمه شده است. اين اثر در عين اختصار، از مفيدترين آثار در زمينه قصّه‌هاي قرآن به شمار مي‌رود. تعريف انواع قصّه‌هاي قرآن و ويژگي‌ها و شخصيت‌هاي قصّه قرآني، در ضمن بيان جلوه‌ها و نمونه‌هاي آن‌ها در قرآن كريم، با بياني مختصر در اين كتاب مطمح نظر بوده است.
این کتاب در 241 صفحه و در قطع رقعی به تیراژ 1000 نسخه منتشر شده و به قیمت پشت جلد 10 هزار تومان عرضه میشود.

کتاب «پدیده زیباشناختی در قرآن کریم» ترجمه کتاب «الظاهرة الجمالیه فی القرآن الکریم» است که توسّط نذیر حمدان به رشته تحریر درآمده و انسیه سادات هاشمی آن را ترجمه کرده است.

این کتاب می‌کوشد مقوله زیبایی را در ابعاد و ساحت‌های گوناگون در قرآن کریم مطالعه نماید و جلوه‌‏های زیبایی و نیز عناصر و ویژگی‌ها و ماهیت آن را در مصحف شریف نشان دهد. کتاب «پدیده زیباشناختی در قرآن کریم»، در 568 صفحه و در قطع رقعی به تیراژ 1000 نسخه منتشر و با قیمت 20 هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

اثر دیگری که در حوزه «قرآن کریم و هنر» توسط مدرسه اسلامی هنر منتشر شده، ترجمه کتاب «الآفاق الفنیة فی القصة القرآنیه» موسوم به «جلوه‌های هنری در قصه‌های قرآنی» است که توسّط محمّد ناجی مشرح به رشته تحریر درآمده و راضیه کارگر آن را ترجمه نموده است.

این کتاب با آن که حجمی مختصر دارد، اطلاعاتی ارزنده درباره انواع و سبک روایی و مضمون قصّه‌های قرآن به‏ دست می‌دهد. کتاب «جلوه‏‌های هنری در قصّه‏‌های قرآنی» در 154 صفحه و در قطع رقعی و به تیراژ 1000 نسخه منتشر شده و به قیمت 5000 تومان روانه بازار نشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − چهار =