انتشارات مدرسه اسلامی هنر

کتاب چکیدۀ مقالات سومین همایش ملی فقه هنر

معرفی کتاب


همایش دوسالانه فقه هنر از سال ۱۳۹۴ با پیام و تشویق مقام معظم رهبری افتتاح شد و پس از دو دوره برگزاری در موضوعات عام فقه هنر، از دوره سوم با ورود به «فقه هنرها»، مسائل مربوط به مدیوم‌ها و شاخه‌های مختلف هنری را از منظر فقهی و حقوقی بررسی می‌کند.

همایش سوم در شهر شیراز و ویژه فقه فیلم و سینما با ارائه ۱۵ مقاله و سخنرانی علمی همراه خواهد بود که عمدتاً برخی ابهامات و چالش‌های فیلم و سینما را از منظر فقهی و حقوقی مطرح و راهکار مد نظر خویش را ارائه می‌کنند. همچنین چند تن از سینماگران برجسته کشور نیز به طرح بحث از منظر فنی و هنری می‌پردازند. هدف همایش از سفارش این پژوهش‌ها و تبادل آراء حاصل از آن، نیل به یک افق جدید در فهم و چینش مسائل و ابهامات فقهی و حقوقی مربوط به فیلمسازی در کشور ماست و گشایش مسیری کارآمد برای ارائه پاسخ و راهکار در این افق جدید.

این همایش طیفی از مباحث فقهی و حقوقی از حیث روش شناسی و موضوع شناسی و حکم شناسی را ارائه می‌دهد و بر اساس سیاست گذاری انجام شده و سابقه موجود، به دنبال توسعه مرزهای دانش در این حوزه و نه صرفاً تکرار مباحث پیشین است.

همایش فقه هنر «ویژه فقه فیلم و سینما» به همت مدرسه اسلامی هنر و با حمایت سازمان سینمایی وزارت ارشاد و شهرداری شیراز برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =