توضیحاتی در رابطه با داوری مرحله مقدماتی اولین دوره مسابقات ملی کتابت قرآن کریم

هو الجمیل
توضیحاتی در رابطه با داوری مرحله مقدماتی اولین دوره مسابقات ملی کتابت قرآن کریم
داوری مرحله مقدماتی این مسابقات در روز 26 شهریور ماه با حضور اساتید هیئت داوری، در محل سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار گردید و با توجه به تاکید هیئت داوران بر شفافیت کامل، نکات ذیل جهت اطلاع شرکت کنندگان محترم عرض می گردد:
1. در طول چند هفته گذشته، مذاکرات مفصل و مرتبی با اساتید محترم هیئت داوری و برخی دیگر از صاحبنظران این زمینه، در رابطه باشیوه نامه داوری، برگزار گردید. نتیجه این بررسی ها هنوز اساتید محترم را در مورد صحت و منصفانه بودن راهکارهای مورد نظر قانع ننموده و بررسی تا زمان شروع مرحله دوم داوری ادامه خواهد داشت و در صورت اتفاق نظر ، موارد مورد نظر اطلاع رسانی خواهد شد.
2. قبل از جلسه داوری تمامی آثار رسیده توسط دبیر مسابقه بررسی و تمامی نشانه های مشخصه از روی آثار محو گردیده و تمامی آثارشماره گذاری شد .
3. داوری توسط اساتید محترم بر روی این آثار کدگذاری شده انجام گردیدو با دقت بسیار ، این بررسی سه مرحله تکرار گردید و در نهایت در رده کاتبان جوان 7 اثر و در رده کتابت فاخر 12 اثر از بهترین آثار انتخاب شد؛در ادامه و به درخواست دبیر مسابقه، مبنی برحضور و مشارکت بیشتر خوشنویسان در مرحله نهایی، بر روی آثار بازمانده بررسی مجددی صورت پذیرفته و 6 اثر دیگر در رده کتابت فاخر انتخاب گردید و مجموع آثار به 18 اثر رسید.
4. با مشورت و تصمیم هیئت داوران،به سبب رعایت کامل انصاف، داوری مرحله نهایی به صورت تلفیقی و بر روی هر دو اثر ارسالی مرحله اول و آثار نگارش شده در حضوری نویسی انجام خواهد شد؛ بدین سبب تلاش مرحله اولیه شرکت کنندگان لحاظ شده و نگرانی ایشان در رابطه باعدم موفقیت در حضوری نویسی کاهش می یابد.
5. به سبب این تصمیم گیری اساتید محترم،حتی پس از اتمام داوری نیز اسامی برندگان و هویت صاحبان آثار برتر ، به اساتید محترم اعلام نگردید تا در مرحله نهایی بدون اطلاع از هویت صاحبان آثار ، به داوری بپردازند. لازم به ذکر است که اساتید محترم با دقت و وسواس بسیار در جهت انتخاب عادلانه، به بررسی آثار پرداختند و به طور قطع اطلاع از هویت صاحبان آثار، تاثیری در نحوه داوری ایشان نداشت ؛ و کدگذاری تنها به سبب عدم بروز شائبه ها انجام گردید.
6. با تصمیم داوران محترم در صورت مناسب بودن شرایط، پس از انجام داوری مرحله نهایی ، جلسه تحلیل و توضیح نحوه داوری و چگونگی انتخاب آثار برتر، با حضور شرکت کنندگان نهایی برگزار شده و نحوه داوری به صورت کامل تبیین خواهد شد.
با تشکر و امتنان
دبیر اجرایی اولین دوره مسابقات کتابت قرآن کریم
احسان پورنعمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 15 =