دومین دوره همایش بین‌المللی کتابت قرآن کریم برگزار شد

▫️اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی مدرسه اسلامی هنر – دکتر احسان پورنعمان، دبیر همایش کتابت قرآن، از برگزاری دومین دوره همایش بین‌المللی کتابت قرآن کریم، در سالن اندیشه حوزه هنری تهران، خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی مدرسه اسلامی هنر: دکتر احسان پورنعمان گفت: در این همایش که روز دوشنبه برگزار شد، مسائل نظری کتابت، تحقیقات و پژوهش‌های این زمینه مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر همایش کتابت قرآن کریم افزود: در این دوره ۱۶ نفر از محققان حوزه خوشنویسی از کشورهای ایران، ترکیه، عراق و فرانسه به ارائه مقالات خود با موضوع کتابت قرآن پرداختند و قرار شد این ارائه‌ها در سال آینده به صورت مجموعه مقالات پژوهشی به چاپ برسد.

مدیر مدرسه کتابت قرآن کریم وابسته به مدرسه اسلامی هنر، اذعان داشت: در رویدادی دیگر و همزمان با سی‌ و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، دومین دوره مسابقات کتابت قرآن کریم تحت نظر سازمان اوقاف و امور خیریه در رشته نسخ ایرانی برگزار شد و بیش از ۸۰ نفر از هنرمندان در دو بخش کتابت فاخر و کاتبان جوان به رقابت پرداختند.

وی گفت: اعلام نتیجه و اهداء جوایز برگزیدگان مسابقه کتابت در ۲۰ اسفندماه و همزمان با اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در تالار اندیشه حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

احسان پورنعمان ضمن ابراز خرسندی از رویکرد تازه سازمان اوقاف و امور خیریه در پیوند سه امر حفظ، قرائت و کتابت قرآن گفت: امیدواریم با این رویکرد اتفاقات خوبی در احیاء و رشد این هنر قرآنی، یعنی کتابت قرآن کریم، رخ بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سه =