پیام تشکر حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمدحسین نواب از دست‌اندرکاران برگزاری همایش «پیشینه و ابعاد نظری کتابت قرآن کریم»

بسمه تعالی
قرآن این کلام و معجزه الهی از روزگار نخست پیوند دهنده تمامی مسلمانان با علایق و سلایق گوناگون می‌گردید و محبت و احترام و شوق مسلمانانی که همچون کعبه‌ای باطنی به گرداگرد آن طواف می‌نموده‌اند مصروف به فهم و تدبّر و حفظ قرائت و کتابت و نگارگری این خوان گسترده زبانی گردیده است.
در حاشیه‌ی سی و ششمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی که با شعار «یک کتاب، یک امّت» برگزار گردید، فرصتی فراهم شد تا کاتبان قرآن کریم در همایش علمی به بررسی دقیق‌تری از پیشینه و ابعاد نظری کتابت قرآن کریم بپردازند.
این رویداد که طلیعه‌ای برای فعالیت‌های مدرسه کتابت قرآن کریم بوده است با هکاری و همدلی نهادها و افراد گوناگون به ثمر نشست که وظیفه دارم نهایت سپاس و تشکر خویش را از ایشان ابراز نمایم.
ابتدا لازم است از حمایت و همدلی استادان بزرگ خطوط قرآنی ایران زمین تشکر نموده و سپاس ویژه خویش را نثار استاد و چهره ماندگار خوشنویسی حضرت استاد صمدی نمایم که حمایت جدّی و راهنمایی آن بزرگوار ما را به انجام این خدمت مصمّم ساخت. همچنین از جامعه خوشنویسی و کاتبان قرآن کریم که با محبت و همدلی از سراسر کشور حضور یافته و با راهنمایی‌ها و تشویق‌های خویش ما را در ادامه راه مصمّم‌تر ساختند تشکر ویژه می‌نمایم.
در این زمینه وظیفه دارم از حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید مهدی خاموشی ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مصطفی حسینی ریاست محترم مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و مجموعه تحت مدیریت ایشان که با حمایت مشفقانه خویش برپایی این همایش را ممکن ساختند، تشکر ویژه داشته باشم. قائم‌مقام محترم مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران جناب آقای سید علی سرابی و مجموعه تحت اشراف ایشان به ویژه مدیر محترم دارالکتابه جناب آقای مهدی بابایی، زحمت و تلاش بسیاری برای برپایی همایش متقبّل گریدند که سپاسگزاری اینجانب در قبال حسن همدلی و همراهیی ایشان ناچیز است. در انتها از کلیه عزیزانی که به گونه‌های مختلف در برپایی و انتشار اخبار این همایش شرکت داشته اند سپاسگزاری می‌نمایم.

دکتر سید محمدحسین نواب
مدیر مدرسه اسلامی هنر
رئیس هیات مدیره مدرسه کتابت قرآن کریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − دوازده =