اطلاع رسانی از سفر رئیس مدرسه اسلامی هنر و رئیس هیئت مدیره مدرسه کتابت قرآن کریم

حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد حسین نواب جهت رایزنی و معرفی مدرسه کتابت قرآن کریم و دیدار از مراکز دانشگاهی هنر و مراکز فرهنگی و هنری و دیدار با خوشنویسان روزهای 2 الی 6 خرداد ماه در استانبول حضور داشتند.
یکی از برنامه های جدی این سفر بازدید از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه سید محمد فاتح استانبول به دعوت پروفسور خسرو صوباشی ریاست دانشکده بود. در این دیدار طرفین ضمن تاکید بر لزوم همکاری‌های دوجانبه و بررسی سند همکاری مشترک، از آتلیه‌ها و مجموعه دانشکده بازدید بعمل آورده و اهداف و برنامه های متنوعی را برای فعالیت های آتی بررسی نمودند. پیش نویس تفاهمنامه جامعی نیز توسط طرفین مورد توافق گرفت که پس از بررسی های آتی به امضای طرفین خواهد رسید. یکی از موارد اولیه مورد توافق برگزاری نمایشگاه مشترکی از خوشنویسان ایران و ترکیه در تهران و استانبول بود که طبق تفاهم تا ماه رمضان بعدی اجرایی خواهد شد.

یکی از برنامه های جدی این سفر بازدید از مرکز فرهنگی هنری زیتون بورنو و دیدار با پروفسور سلیمان برک بود. در این دیدار پروفسور برک آمادگی صددرصدی مجموعه خویش، برای انجام هرگونه همکاری دوجانبه در حوزه های مشترک را اعلام کردند. همچنین ایشان ابراز داشتند؛ برای برگزاری نمایشگاه مشترک آثار قرآنی هنرمندان ایرانی و ترک که از اهداف مدرسه کتابت است، ایشان می‌تواند به عنوان رابط و مسئول جمع‌آوری آثار در ترکیه ایفای نقش کند.

یکی از برنامه های جدی این سفر بازدید از مرکز ارسیکا و دیدار با جناب آقای خالد ارن ریاست آن مرکز بود. حجت الاسلام دکتر نواب که پیش از چندین مرتبه به دعوت آقای خالد ارن جهت دیدار و گفتگو در مرکز ارسیکا حضور یافته بود، این ملاقات را به معرفی و بیان اهداف مدرسه کتابت قرآن کریم و زمینه های همکاری فیما بین پرداختند. جناب آقای خالد ارن نیز با ابراز خوشحالی از راه اندازی این مرکز، اظهار امیدواری نمودند این مرکز بتواند به نزدیکی بیشتر هنر کشورهای اسلامی کمک نماید. در پایان نیز طرفین بر ادامه رایزنی های در جهت تدوین طرح مشترک همکاری ها تاکید نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =