کتابخانه مدرسه اسلامی هنر

کتاب مفاهیم عکاسی

معرفی کتاب


کتاب مفاهیم عکاسی نوشته دیوید بیت است که با ترجمه محمدرضا رئیسی و مارال زیاری منتشر شده است. این کتاب شرح واژه‌ها و اصطلاحات کلیدی تاریخ و نظریه عکاسی تا امروز است.

درباره کتاب


کتاب مفاهیم عکاسی، راهنمای ایده‌آلی است برای توضیح جایگاه عکاسی در جامعۀ ما و نیز طیف بسیار گسترده‌ای از ژانرها. این کتاب بر پایۀ کاربرد عکاسی، با طرح تاریخ عکاسی و تشریح نظریۀ آن خواننده را به حیطۀ مستند، پرتره، منظره، طبیعت بی‌جان، هنر و عکاسی جهانی می‌برد و برخی از تصاویر قدیمی‌تر و معاصر را به بحث می‌گذارد. از این‌رو مطالعۀ این کتاب برای همۀ علاقه‌مندان جدی عکاسی راهگشاست.

این کتاب به شرح واژه‌ها و اصطلاحات کلیدی تاریخ و نظریۀ عکاسی تا امروز می‌پردازد. در پشت جلد کتاب می خوانیم: تقریباً از دویست سال پیش تا اکنون عکاسی بخشی از زندگی روزمره بوده است؛ موقعیتی که با ظهور تصویر و دستکاری‌های دیجیتال در سال‌های اخیر تثبیت هم شده است. از عکاسی برای احراز هویت، فروش محصول، بازسازی واقعیت، تصویرکردن اخبار، ثبت و انتقال لحظات شخصی و در کنش هنری استفاده می‌شود؛ رسانه‌ای که در دسترس‌ترین و نافذترین و فراگیرترین رسانه‌هاست.

دیوید بیت، عکاس و نویسندۀ حوزۀ عکاسی است. او اکنون در دانشگاه وست مینستر به تحقیق و آموزش مشغول است. از کتاب‌های تحلیلی دیگرِ او می توان به عکاسی و سورئالیسم اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 11 =