مدرسه فقه هنر

تهیه 30 مقاله حوزوی با موضوع فقه و سینما/چارچوب سانسور مشخص شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدحسین نواب ظهر امروز طی نشست خبری در سالن جلسات مدرسه اسلامی هنر برگزار شد، با اشاره به اینکه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در مدرسه اسلامی هنر درحال تحصیل هستند، اظهار کرد: دو رشته گرافیک و عکاسی در دوره لیسانس امسال به این مجموعه اضافه شده است.

وی اضافه کرد: مدرسه کتابت قرآن کریم نیز از ابتدای سال جاری آغاز به‌کار کرده و مسابقه نسخ ایرانی را برگزار کرده که داوری آن تمام شده و دهم و یازدهم مهرماه مرحله حضوری‌نویسی و اهدا جوایز انجام می‌شود.

مدیر مدرسه اسلامی هنر از تبدیل مفاهیم قرآنی به تصویر به‌عنوان یکی از طرح‌های مدرسه اسلامی هنر نام برد و گفت: گروه جهادی هنرمندان مدرسه اسلامی هنر در ماه محرم فعالیت جهادی خود را در مناطق محروم دنبال کرده و خلق آثار هنری را رقم زدند.

وی ادامه داد: فرهنگ‌نامه هنر و زیبایی در قرآن و سنت یکی از پروژه‌های بزرگ مدرسه است که از نیمه گذشته و در بخشی از آن افراد کارشناس مطالب ناظر بر هنر و زیبایی را استخراج کردند.

نواب از فعالیت مدرسه صنایع دستی برای به‌روزسازی و محتوایی کردن صنایع درستی یاد کرد و افزود: این مجموعه نیز تاکنون به دستاوردهای مطلوبی رسیده است.

وی ادامه داد: امسال 30 مقاله به اساتید فقه و اصول با محوریت موضوع فقه و سینما سفارش خواهیم داد که 20 مورد از آن در چکیده مقالات سومین همایش فقه و هنر خواهد آمد و تا نیمه آذرماه این چکیده مقالات آماده می‌شود و متن کامل مقالات هم در سال آینده در کتابی چاپ خواهد شد.

نواب از سینما به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارها برای انتقال پیام به مخاطبان نام برد و گفت: برخی از تولیدات سینما نقش مهمی در انقلاب اسلامی داشته‌اند و توانستند بسیاری از اصول و مفاهیم را به مردم منتقل کنند.

وی با اشاره به اینکه اکنون قسمت‌های سانسوری فیلم‌ها تماشاگری بیشتری نسبت به جمعیت تماشاگران خود فیلم دارد، عنوان کرد: اگر چارچوب‌های سانسور مشخص شود فیلم‌سازان نیز با رعایت آن‌ها اجازه نمی‌دهند که بخشی از فیلم را تولید کنند که قرار است نمایش داده نشود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 20 =