بیست و هشتمین جلسه از دور تازه کارگاه‌های چای و داستان با حضور فرخنده آقایی

گروه داستان مدرسه اسلامی هنر بیست و هشتمین جلسه از دور تازه کارگاه‌های چای و داستان را در عصر هفدهمین روز از اردیبهشت ماه 1397 با حضور فرخنده آقایی نویسنده «با عزیزجان در عزیزیه» در کافه هنر مدرسه اسلامی هنر برگزار کرد.

نویسنده برگزیده جایزه هفتمین دوره کتاب سال نویسندگان و منتقدان مطبوعاتی در کارگاه چای و داستان از ادبیات زنانه فارسی، پیشینه، چشم‌‎انداز و موانعش سخن گفت و تصریح کرد:

گرچه این ادبیات در زبان فارسی نوپاست و مشکلات فراوانی پیش روی خود دارد امیدوارکننده است و می توانیم به آینده اش خوش بین باشیم.

نویسنده مجموعه داستان «راز کوچک» وقوع انقلاب را نقطه تحول حضور داستان نویسان زن قرار داد و گفت:

نویسندگان نسل اول زن در ایران در بیشتر موارد از قشر مرفه و اشرافی بودند، اما با وقوع انقلاب است که به ناگهان عده ای از داستان‎نویسان زن ظهور می کنند که از طبقه متوسط جامعه اند و از دنیای زنانه خود می نویسند، دنیایی که برای مردان کمتر روایت شده و جذاب است.

فرخنده آقایی راه رسیدن به نگاه زنانه به جهان و تحلیل های زنانه رهایی ذهنی برشمرد و مانع مهم در این راه را قضاوت ها و داوریهای جامعه مردانه درباره زنان برشمرد.

کارگاه چای و داستان دوشنبه ها عصر در مدرسه اسلامی هنر برگزار می شود و جلسه بعدی این کارگاه در اولین دوشنبه تیرماه 1397 با حضور مهدی حجوانی برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 3 =