بیست و چهارمین مهمانی کارگاه چای و داستان با حضور محمدرضا شرفی خبوشان در شانزدهمین روز از بهمن ماه 1396 برگزار شد.

بیست و چهارمین مهمانی کارگاه چای و داستان در موضوع «ادبیات داستانی انقلاب» با حضور رمان نویس برگزیده‌ی جایزه جلال آل احمد
نویسنده‌ی بی کتابی محمدرضا شرفی خبوشان در شانزدهمین روز از بهمن ماه 1396 برگزار شد.

محمدرضا شرفی خبوشان جنگ و انقلاب را همراه هم دانست و داستان نویسی جنگ را هم زیرمجموعه داستان نویسی انقلاب شمرد.

وی افزود: داستان از آن جایی به وجود می‎آید که تغییر به وجود می‎آید وتحول به وجود می‎آورد، از این نظر ذات انقلاب و ذات داستان در یک چشم ‎انداز که عبارتست از تغییر و دگرگونی باهم یکی می‎شوند.

نویسنده‌ی «بی‎کتابی» انقلاب را پدیده‎ای شگرف دانست که ظرفیت‌های مختلفی در اختیار داستان نویس ایرانی قرار می‎دهد و در یک نمای کلی هر اثری که نویسنده در چنین جامعه‌‎ای تولید می‎کند چون انسان، مورد توجهش است و این انسان هم در محیط انقلاب زیست می‎کند بنابراین، داستان انقلاب است. اما اگر بگوییم رمان و داستان انقلاب یعنی اثری که فقط به تاریخ و پدیده انقلاب می‎پردازد معنای خاصی را اراده کرده‌‎ایم.

این نویسنده در ادامه ویژگی‌های ادبیات داستانی انقلاب را برشمرد و گفت: اتفاق مهمی که می افتد این است که همپای داستان ‎نویسی انقلاب، مستندنگاری و خاطره‌‎نگاری انقلاب نیز پیش می‎رود که ارزش این اتفاق را تاریخ و گذر زمان آشکار می‎کند.

پایان بخش برنامه‌های کارگاه خوانش داستانی کوتاه از محمدرضا شرفی خبوشان بود.

چای و داستان کارگاهی برای تبادل تجربه‌های داستانی و آشناتر شدن داستان ‎نویسان با افق‌های مختلف داستانی است که هر دو هفته یک‎بار برگزار می‎شود و پذیرای حضور تمامی داستان نویسان و علاقمندان داستان می‎باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =