ضعف داستان‌نویس امروز اندک‌داشتن تجربه‌‎های زیستی است!

سی و سومین مهمانی چای و داستان با حضور «نفیسه مرشدزاده» برگزار شد. «نفیسه مرشدزاده» در سی و سومین مهمانی چای و داستان از چگونگی ورودش به دنیای نویسندگی و روایت نویسی گفت و آغاز توجهش به روایت نویسی را در دوره‌ی همکاری با «همشهری داستان» دانست و گفت:
در «همشهری داستان» سعی کردم «داستان» را به اجزایش تجزیه کنم و اندک اندک به آن نزدیک شوم: «درباره‌ی زندگی» و «روایت‌های مستند». استقبال خوانندگان هم بیشتر به همان بخش اول یعنی «درباره‌ی زندگی» و «روایت‌‎های مستند» بود.
سردبیر پیشین «همشهری داستان» مهمترین و بزرگترین دلیل تولیدنشدن داستان‎های خوب را ضعف تجربه زیسته نویسندگان ایرانی دانست و روایت‌‎های مستند را تقویت کننده خزانه داستان نویسان برشمرد.
دبیر مجموعه‌های «کآشوب» و «رستخیز» روایت نویسی دینی را نوشتن از تجربه‌ی دینی و نوعی تزکیه و جستجوگری معرفی کرد که به زبان و فهم مشترک از دینداری و تجربه‌های دینی می‌انجامد.

سی و سومین کارگاه چای و داستان عصرگاه دوشنبه نهم مهر1397 با حضور «نفیسه مرشدزاده»(دبیر مجموعه‌های «کآشوب» و «رستخیز») و برخی از نویسندگان این دو کتاب در مدرسه اسلامی هنر برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + هجده =