رونمایی و اکران باشکوه مستند «هفده» در سینما آیه قم

روایت سیره حیات و شهادت «حسن کریدی» رزمنده ۱۷ ساله مقاومت اسلامی نُجَباء که در قالب مستندی تاثیرگذار تولید شده است، برای نخستین بار در سینما آیه قم به نمایش درآمد.

به گزارش سرویس استان های حلقه وصل، مستند «هفده» با موضوع معرفی شهید «حسن کریدی» رزمنده ۱۷ ساله مدافع حرم، عصر روز گذشته 18 فروردین ماه در سینما آیه قم رونمایی شد.

این مراسم با حضور خانواده ی شهید، نمایندگان گروه‌های مقاومت، مقامات لشکری و اداری استان، خانواده‌های شهدای مدافع حرم، طلاب و دانشجویان و آحاد مردم با شکوه تمام برگزار گردید.

در آغاز برنامه حسن شمشمادي کارشناس رسانه‌ای و خبرنگار سابق صدا و سيماي جمهوري اسلامي در عراق و سوريه در اين مراسم با تحليل جنگ هفت ساله در سوريه ويژگي هاي مدافعان حرم را تشريح کرد و گفت: بصيرت و آگاهي و شور و شعور حسيني تنها عواملي بوده که مدافعان حرم را به ايستادگي در مقابل جبهه کفر آورد .

وي با اشاره به تشکيک برخي در خصوص دفاع از حرم اهل بيت خاطر نشان کرد اين تهديد بزرگ عليه جهان اسلام به فرصتي بزرگ تبديل شده که طي آن ارتشي از عراق و سوريه تا شمال افريقا تحت فرماندهي رهبر معظم انقلاب شکل گرفته است .

اين کارشناس رسانه تصريح کرد :در سوريه قبل از نبرد نظامي نبرد رسانه اي براه افتاد بود اما جبهه مقاومت که امکانات رسانه اي شبکه هاي عربي و غربي را نداشت توانست صداي خود را به گوش جهانيان برساند .

وي مستند ساز را بخشي از کارهاي ضروري در رسانه براي انعکاس ايثار و از خود گذشتگي جبهه مقاومت برشمرد و بر استمرار اينگونه فعاليت ها تاکيد کرد .

اقاي شمشادي با اشاره به بي انصافي هاي زيادي که در خصوص دفاع از حريم اهل بيت مي شود تاکيد کرد: هيچ يک ازمدافعان حرم به خاطر دريافت پول و امکانات مادي به سوريه نرفتند .

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی نماینده دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله دقاق نماینده آیت‌الله عیسی قاسم از بحرین، سیدصادق شرفی نماینده جنبش انصارالله یمن، سیدحسن العماد دبیرکل جنبش مستقبل‌العدالة یمن، سرهنگ موحد معاون عملیات سپاه علی‌بن‌ابیطالب (ع)، سرهنگ کبیری‌پور فرماندهی ناحیه امام حسین (ع) و سرگرد بادینلو جانشین معاون عملیات سپاه علی‌بن‌ابیطالب (ع) به جایگاه دعوت شدند تا از پدر و مادر شهید «کریدی» و عوامل تولید مستند «هفده» تقدیر کنند.

بیش از تجلیل نیز  از پوستر مستند پرده‌برداری و به‌رسم یادگار امضای خود را پای آن حک کردند و در ادامه، تندیس یادبود و قاب تصویرسازی سیاه‌قلم از چهره نورانی شهید را به والدین مکرّم «حسن کریدی» تقدیم نمودند.

همچنین از زحمات محمد حاجی‌مقصودی تهیه‌کننده و کارگردان، وحید حاجی‌مقصودی مدیر تولید، علی علیزاده تدوینگر و سعید مرتضی‌پور گرافیست این اثر ارزشمند با اهدای لوح تقدیر و تندیس یادبود قدردانی به عمل آمد.

اکران این مستند ۱۷ دقیقه‌ای حسن ختام مراسم بود که با استقبال مشتاقانه و ابراز احساسات شاهدان همراه شد.

از اشک‌های مادر شهید، چشمان خیس حاضران و مراجعه حضوری مردم برای عرض تبریک و تهنیت به والدین شهید، می‌توان به‌عنوان حاشیه‌های تماشایی و ماندگار این مراسم نام برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 5 =