«شبیهِ مریم» در مدرسه اسلامی هنر نقد می‌شود.

نشست نقد و بررسی رمان «شبیه مریم» روایتی داستانی از زندگی بانو فضّه، خادمه حضرت زهرا(س)، نوشته اکرم صادقی در مدرسه اسلامی هنر برگزار می‌شود.


نخستین نشست از سلسله نشست‌های میز تخصصی ادبیات داستانی، به مناسبت هفته پژوهش با خوانش و نقد رمان «شبیه مریم» روایتی داستانی از زندگی بانو فضه، خادمه حضرت زهرا(س) نوشته اکرم صادقی در مدرسه اسلامی هنر برگزار می‌شود.

این نشست با حضور حسین اسدی‌زاده، مدیرکل دفتر فیلمنامه صداوسیما و فاطمه سلطانی به‌ عنوان منتقدان جلسه، به دبیری یونس عزیزی داستان‌نویس و منتقد ادبی، دوشنبه  28 آذرماه ساعت 16 در سالن اجتماعات مدرسه اسلامی هنر، میزبان علاقه‌مندان به ادبیات داستانی خواهد بود.

سلسله نشست‌های میز تخصصی ادبیات داستانی با همکاری مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه، مدرسه اسلامی هنر و انتشارات جمکران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این نشست، دوشنبه ساعت 16 به مدرسه اسلامی هنر واقع در خیابان هنرستان، نبش کوچه 20، طبقه ششم مراجعه کنند.

رمان «شبیه مریم» نوشته اکرم صادقی که از انتشارات کتاب جمکران با تصویرگری محمدِ صادق منتشر شده، درباره زندگی و زمانه حضرت فضه از زمان زندگی در نوبه (شهری در آفریقا) تا زیست وی در فضای مدینه‌‌النبی است. فضّه خدمتگزار حضرت فاطمه زهرا‌ (س) و راوی حدیث از آن بانوی بزرگ است.

در کتاب‌های تاریخی، نخستین‌ بار در دوران اولیه بعد از هجرت رسول اکرم(ص) به مدینه، از این بانوی پرهیزکار نام برده شده است. آن ایام آیه‌ای نازل شد که پس از آن پیامبر اسلام‌(ص)، «فضّه» را برای کمک و یاری صدیقه طاهره(س) به منزل حضرت فرستادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − چهار =