مدرسه دراماتورژی قرآن کریم

امروز در نشستی در مدرسه اسلامی هنر قم؛ اسعدیان از تجربیاتش در دراماتورژی مضامین دینی می‌گوید

همایون اسعدیان، فیلمساز، امروز یکشنبه در مدرسه اسلامی هنر قم از تجربیاتش در دراماتورژی مضامین دینی، سخن می‌گوید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، هفتاد و هفتمین سلسله نشست از نشست‌های علمی دراماتورژی قرآن کریم با حضور همایون اسعدیان، کارگردانان، فیلم‌نامه‌نویس، دستیار کارگردان، برنامه‌ریز، مشاور تولید و عکاس مطرح ایرانی با موضوع «تجربه هنرمند در دراماتورژی مضامین دینی» برگزار خواهد شد.

همایون اسعدیان در سال ۱۳۳۷ خورشیدی در اصفهان به دنیا آمد. فعالیت هنری را از سال ۱۳۵۳ با ورود به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با شرکت در کلاس‌های آموزش فیلمسازی و ساختن فیلم‌های ۸ میلی متری آغاز کرد. در سال ۱۳۵۷ به دانشکده هنرهای دراماتیک وارد شد و به تحصیل در رشته سینما پرداخت. پس از انقلاب فرهنگی موفق به ادامه تحصیل نشد. او فعالیت در سینمای حرفه‌ای را با عکاسی فیلم «دبیرستان» آغاز کرد و نخستین فیلم خود «نیش» را در سال ۱۳۷۳ کارگردانی کرد. «طلا و مس» از آثار شاخصی در کارنامه فیلمسازی اسعدیان است.

«ده رقمی»، «بوسیدن روی ماه»، «یک روز بخصوص»، «نیش»، «مرد آفتابی»، «شب روباه»، «شوخی»، «آخر بازی» از جمله آثار سینمایی این کارگردان است. وی به خاطر فیلم «مرد آفتابی»، جایزه بهترین کارگردانی را از فیلم فجر به خود اختصاص داد.

هفتاد و هفتمین سلسله نشست از نشست‌های علمی دراماتورژی قرآن کریم همراه با نمایش فیلم «طلا و مس» ساعت ۱۶ امروز ‌یکشنبه ۶ مرداد در سینما آیه واقع در خیابان هنرستان، هنرستان ۲۰، مدرسه اسلامی هنر برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 11 =