نشست علمی با موضوع شاخصه های زیبایی شناسی آسیای شرقی

مدرسه اسلامی هنر در روز دوشنبه 26 شهریور 97، میزبان دکتر سانگ کیم دو از دانشگاه کره (Korea University) بود.

به گزارش دفتر ارتباطات بین الملل، دکتر سانگ، پس از بازدید از کتابخانه تخصصی مدرسه اسلامی هنر، جلسه ای با دکتر نواب، رئیس محترم موسسه داشتند. در این جلسه، دکتر نواب با اشاره به تاریخچه تأسیس و حوزه فعالیت مدرسه اسلامی هنر، به تبیین فعالیت های درون مرزی و فرامرزی این موسسه پرداختند و متقابلا دکتر سانگ به بیان سوابق و فعالیت های خویش در زمینه نشانه شناسی و موسسه تخصصی که با همین موضوع در کره‌جنوبی راه اندازی کردند، پرداختند. ایشان با اشاره به علاقه خود به ایران و فرهنگ و هنر ایرانی، از فعالیت های ارزشمند مدرسه اسلامی هنر در زمینه تببین مبانی فلسفی هنر اسلامی قدردانی کرد.

پس از این دیدار، نشستی علمی با حضور دانشجویان و پژوهشگران و اساتید مدرسه اسلامی هنر و با ارائه دکتر سانگ، با موضوع “شاخصه های زیبایی شناسی در فرهنگ آسیای شرقی” برگزار گردید. در این نشست ایشان با بیان شاخصه های هنر کشورهای کره، چین و ژاپن به واکاوی شاخصه های زیبایی شناسی در هنر بومی این کشورها پرداختند.

 

ایشان با اشاره به نحوه نوشتار در زبان های کره ای، چینی و ژاپنی و تفاوت های آنها، به نشانه‌شناسی الفباها پرداخته و سپس با ورود به بحث معماری، نمونه هایی از آثار کهن شرقی را مورد برسی قرار دادند. این نشست با سوال و جواب دانشجویان و اساتید از دکتر سانگ به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 1 =