درآمدی بر رویکردهای غربی در تاریخ هنر اسلامی

دفتر همکاری های علمی و ارتباطات بین الملل مدرسه اسلامی هنر، با همکاری انجمن علمی مینای اندیشه، کارگاهی دو روزه با موضوع رویکردهای غربی در تاریخ هنر اسلامی با تدریس استاد بتی هنسلک (پژوهشگر موزه متروپولیتن نیویورک و دانشجوی دکتری دانشگاه کرنل آمریکا) و استاد سید امیر کوشه ای در روزهای 11 و 12 اسفند، برگزار خواهد کرد.

معرفی کارگاه

در این کارگاه دو روزه، رویکردهای اصلی غربی در پژوهش درباره هنر معرفی خواهد شد. در روز نخست، رویکردهای فرمالیستی، شمایل‌نگاری و تحلیل تاریخی-اجتماعی را بررسی خواهیم کرد. تأکید اصلی بر کاربرد این روش‌ها در تحقیق درباره آثار هنری است.
در روز دوم، شرکت‌کنندگان، اثری هنری از تمدن اسلامی را به انتخاب خود و با توجه به پرسش‌های اصلی هر یک از روش‌های پیش‌گفته تحلیل خواهند کرد. سپس دانشجویان با کمک اطلاعات برآمده از این تحلیل ها، یادداشتی کوتاه (250 کلمه ای) می‌نویسند و پایان بخش کارگاه گفتگویی با موضوع “آیا رویکردهای غربی می‌توانند در مطالعه هنر اسلامی کارآمد باشند؟” خواهد بود.
نکته: این کارگاه به زبان انگلیسی و فارسی به صورت ترجمه همزمان برگزار خواهد شد.

پیش نیازها

چند هفته پیش از شروع کارگاه، سه مقاله را برای شرکت کنندگان ارسال خواهیم کرد. این مقالات رویکردهای پژوهشی هنر اسلامی در مغرب زمین را نقادانه بررسی کرده‌اند. امید داریم با مطالعه این مقالات، گفتگوی پایانی‌مان پربارتر باشد.

زمان بندی و نحوه ثبت نام

کارگاه در روزهای جمعه و شنبه مورخ 11 و 12 اسفند از ساعت 9 الی 13 برگزار خواهد شد و در پایان به شرکت کنندگان در کارگاه، گواهی رسمی از سوی مدرسه اسلامی هنر اعطا خواهد شد.

دانشجویان عزیز جهت ثبت نام در کارگاه، می‌بایست فرم ثبت نام را تکمیل و آنرا از طریق ایمیل و یا تلگرام به مسئول ثبت نام کارگاه ارسال نمایند.
لازم به ذکر است که ظرفیت کارگاه محدود است و اولویت با افرادیست که زودتر ثبت نام خود را نهایی کنند.

مهلت ثبت نام: 20 بهمن ماه | هزینه ثبت نام: 50 هزار تومان 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 4 =