سومین دوره بین المللی حکمت هنر اسلامی

دوره حکمت هنر اسلامی با هدف آشنایی شرکت کنندگان با گوشه‌ای از حقایق هنر اسلامی توسط دفتر همکاری‌های علمی و امور بین الملل مدرسه اسلامی هنر برگزار گشت. قصد این دوره گشودن دریچه‌ای جدید در تحلیل آثار هنر اسلامی فراروی شرکت‌کنندگان بود. از منظر برگزار کنندگان این دوره، نگرش درونی، کلید همدلی با هنر اسلامی است که در سرتاسر سرزمین های اسلامی از حقیقتی واحد سخن گفته و از عناصری به ظاهر متفاوت و در حقیقت یکسان استفاده کرده است.

شرکت کنندگان در این دوره علاوه بر بازدید از برخی آثار فاخر هنر اسلامی در ایران، با مبانی دینی وحکمی هنر اسلامی آشنا گشته اند تا در تحلیل آثار هنر اسلامی توانمندتر باشند. در این راستا همنشینی و گفتگو با اساتید برجسته ونشست وگفتگو با طلاب  علوم دینی فارغ التحصیل رشته های هنری  فرصتی مغتنم برای شرکت کنندگان بوده است.

از ویژگی‌های این دوره، در نظر گرفتن برنامه‌هایی برای مشارکت فعال شرکت کنندگان است. از جمله برگزاری کلاس‌ها در محیط آثار هنری وکارگاههای آشنایی بامهارت وتکنیک هنرهای اسلامی است که برای شرکت‌کنندگان این امکان را فراهم ساخت تا ضمن آشنایی با مبانی حکمی هنر اسلامی، از نزدیک به تحلیل و تفسیر آثار هنر اسلامی پرداخته و عناصر هنری  را در آثار هنر اسلامی نه تنها از جنبه تزیینی بلکه از منظر حکمی بررسی نمایند.

سومین دوره بین المللی حکمت هنر اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 5 =