جلسه نقد و بررسی فیلم سربه مهر أثر هادی مقدم برگزار شد.

جلسه نقد و بررسی فیلم سربه مهر أثر هادی مقدم دوست به همت مدرسه اسلامی هنر در سالن أصلی پردیس سینمای وتوس برگزار شد.

مدرسه اسلامی هنر نقد و بررسی فیلم‌های جشنواره فیلم فجر را آغاز کرد. اولین جلسه این برنامه با  نقد فیلم سر به مهر به کارگردانی هادی مقدم دوست روز جمعه 20 بهمن ماه در سالن اصلی پردیس سینمای وتوس توسط مدرسه اسلامی هنر برگزار شد.

در این جلسه که ساعت 22 پس از اکران این فیلم آغاز گردید جناب آقایان حجت الاسلام و المسلمین سید احمد بطحایی و رضا رحیمی فرد به نقد و بررسی این فیلم پرداختند که اجرای آن را علی فرحناک بر عهده داشت.

در این جلسه سید احمد بطحایی با تقدیر اثر از جهت پرداخت کم‌نظیر و غیرشعاری به نماز نقد خود را آغار کرد. ایشان سر به مهر را فیلمی شخصیت محور با موضوع خجالت، ترس و تردید دانست که با استفاده از سوژه‌ وبلاگ سعی در جذابیت داستانی و شخصیت‌پردازی صبا (با بازی لیلا حاتمی) شخصیت اصلی فیلم  دارد.

سید احمد بطحایی ریتم کند فیلم و مبهم بودن دلیل ترس این شخصیت را به همراه پرداخت کم و سطحی از سوژه از نکات منفی این فیلم دانست.

آقای رحیمی فرد دیگر منتقد این جلسه ضمن تحسین فیلم‌ساز به‌ دلیل دقت در جزئیات شخصیت‌پردازی، درگیر نبودن موضوع نماز را در بافت روایی فیلم مورد نقد قرار داده و گفت می‌توان محوریتی غیر از نماز را هم برای شخصیت أصلی این فیلم متصور شد. ایشان دلیل نماز شخصیت در فیلم را ناقص دانست و بیان کرد فیلم نتوانست به طور کامل دغدغه‌های فیلم‌ساز را به نمایش بگذارد.

رحیمی فرد استفاده از وبلاگ در فیلم را پسندید و با اشاره فیلم‌های قبلی آقای مقدم دوست استفاده درست از عناصر جدید مانند پیامک، اینترنت و وبلاگ را در ساختار فیم‌نامه نویسی از کارهای بدیع ایشان دانست.

جلسه با پرسش و پاسخ از کارشناسان و بیان نظراتشان ادامه پیدا کرد که نظرات و سؤالات متفاوتی مطرح شد. در پایان نیز علی فرحناک ضمن بیان نکاتی درباره فیلم سر به مهر به نقد و بررسی و جمع‌بندی نظرات پرداخت.

فیلم سربه مهر أثر هادی مقدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − هفت =