دوره بین المللی نقوش هندسی ایرانی‌اسلامی 2018

دفتر ارتباطات بین الملل مدرسه اسلامی هنر، پس از برگزاری دو دوره بین المللی حکمت هنر اسلامی با حضور بیش از 30 استاد دانشگاه و دانشجویان و هنرجویان خارجی، در آستانه برگزاری سومین دوره فلسفه هنر اسلامی(شهریور97) ، اقدام به برگزاری اولین دوره کارگاهی بین المللی با موضوع نقوش هندسی ایرانی-اسلامی نمود. در این دوره شش روزه که در شهرهای قم و اصفهان برگزار شد، مدرسه اسلامی هنر میزبان اساتید و دانشجویان هنر و معماری از کشورهای ترکیه، سنگاپور و آلمان بود. این دوره از 1 تا 6 مرداد به طول انجامید و در طول دوره، شرکت کنندگان با بازدید اماکن تاریخی و مقدس ایرانی، نقوش هندسی موجود در اماکن را برسی کردند و در کارگاه های ترسیم نقوش، روش ترسیم آنها را آموختند.

در اولین روز دوره پس از مراسم افتتاحیه و آشنایی برگزارکنندگان و شرکت کنندگان با یکدیگر، اولین بازدید هنری از حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در نوبت صبح صورت پذیرفت و در نوبت عصر درس فلسفه نقوش هندسی با ارائه استاد سید امیر کوشه ای و به دنبال آن، اولین کارگاه ترسیم نقوش هندسی با تدریس استاد سعید شکوری برنامه هایی بودند که برای شرکت کنندگان تدارک دیده شدند. در روز دوم از حضور شرکت کنندگان در قم، بازدید دیگری از حرم حضرت معصومه سلام الله علیها داشتیم که با یک بازدید کم نظیر و اختصاصی از مسجد اعظم همراه گردید. همچنین در نوبت عصر، کارگاه آموزش نحوه ساخت کاشی معرق در مدرسه اسلامی هنر برگزار گردید که از جذاب ترین بخش های دوره برای شرکت کنندگان بود. در پایان روز دوم، گروه به سمت شهر تاریخی و زیبای اصفهان حرکت کردند.

در شهر اصفهان، با بازدید از کاخ عالی قاپو، کاخ چهل ستون، مسجد حکیم، مسجد امام، مسجد شیخ لطف الله و مسجد جامع اصفهان و ترسیم نقوش هندسی موجود در این ابنیه تاریخی در کارگاه های نوبت عصر که در خانه تاریخی دهدشتی برگزار شد، روزهای پربار و خاطرات شیرینی برای شرکت کنندگان رقم خورد. پس از ششمین و آخرین کارگاه ترسیم نقوش هندسی، مراسم اختتامیه دوره برگزار گردید و گواهی شرکت در دوره به شرکت کنندگان اهدا گشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 2 =